quote:
Dit schreef Marlies
De korrels van de peewee zijn houtsnipperdingen en mogen wel bij het gft.
Peewee hoef je beduidend minder vaak te legen dan ander grit. Scheelt een hoop afval. De onderbak leeg ik dagelijks en spoel hem schoon. Zit nooit heel veel in. Dat doe ik wel in een zakje anders vind ik het stinken. Uit de bovenbak schep ik de poep, ook in een zakje. De bovenbak leeg ik eens in de paar weken.
Ik vind de peewee echt veel minder stinken dan ander grit. Tenzij er net een van de katten op geweest is Hier overigens wel harde drollen.
Ok, dank voor je uitgebreide beschrijving. Dus naast kattenbak moet ze eigenlijk ook iets met die ontlasting.
-
-
Ik heb de grit van de lidl die klontert.
Geen harde ontlasting is niet echt goed.
Elke ochtend maak ik de bakken schoon boven en
beneden in een boterhamzakje en gooi het bij de rest afval.
Zal best biologische afbreekbare zakjes zijn?31 okt '24 - 10:32:44 -
of.....? Iemand een goede tip?
Ze let op klimaat dus alles in een plastic zakje telkens, zal ze niet willen. [/B][/QUOTE]
Ik zou d'r een hondje geven 🤩🥰31 okt '24 - 11:13:59 -
quote:
Dit schreef Imke
of.....? Iemand een goede tip?
Ze let op klimaat dus alles in een plastic zakje telkens, zal ze niet willen.
Ik zou d'r een hondje geven 🤩🥰 [/B][/QUOTE]
Haha, dat wordt hem niet. Maar bedankt voor de tip. Jij inmiddels wel een hondje31 okt '24 - 11:16:32 -
quote:
Dit schreef leeuwin70
Ik heb de grit van de lidl die klontert.
Geen harde ontlasting is niet echt goed.
Elke ochtend maak ik de bakken schoon boven en
beneden in een boterhamzakje en gooi het bij de rest afval.
Zal best biologische afbreekbare zakjes zijn?
Ze gaat eerst achter die ontlasting aan. Dochter gaf net aan eigenlijk niet te weten wat normaal is bij katten. Brijig en lichte kleur is iig niet goed. Wormenkuur en sensitive brokjes gaat ze uitproberen. Duurder maar dat is dan maar zo. Eventueel dierenarts maar dan zou een van beiden gesedeerd moeten om haar mee te kunnen nemen.
Daarna het kattenbakgebeuren bekijken. Ms is een peewee idd wel een goede optie.31 okt '24 - 11:21:31 -
Ik heb 2 katten gehad die bij stress dunnere ontlasting hadden. Het is na een hele poos bij beide overgegaan.
Je kunt ook pilletjes aan de huisarts vragen, is een soort norit voor katten. Het heette finidiar, maar de naam is veranderd dacht ik.
Bij mijn katten dachten ze eerst aan giardia, maar dat hadden ze beide niet.
Er bestaan biologisch afbreekbare zakjes en volgens mij wordt een luieremmer voor baby's ook wel gebruikt om zakjes in weg te gooien. En volgens mij bestaat er ook wel zoiets voor kattenafval.
Ik gebruik cats'best kattenbakkorrels maar hoor de laatste tijd positieve berichten over tofu korrels.31 okt '24 - 13:04:22 -
Een van onze buren gooit het altijd weg in de hondepoep-prullebak bij het park......
31 okt '24 - 16:58:25 -
Ik schepte elke avond de bak leeg in een stuk oude krant en daarna bij het restafval, daar gaat de hondenpoep in het zakje trouwens ook bij.
31 okt '24 - 17:00:31 -
quote:
Dit schreef Marlies
Kattenpoep mag niet bij het gft.
Ik heb een Peewee bak. De poep kan ik er vaak zo uitscheppen en door de wc spoelen.
Ik heb ook Peewee, en spoel het ook door toilet.
31 okt '24 - 18:19:25 -
Buren ruiken dat dus ook als ze op hun balkon zitten.
Is er geen ondergrondse container waar het afval in moet?31 okt '24 - 18:27:02 -
Geen kattenpoep in het toilet!
Al die dierenuitwerpselen bij het restafval31 okt '24 - 18:35:20 -
Er is geen ondergrondse container.
Stinken jullie kattendrollen niet als ze in de keuken bv bij het restafval gegooid worden?31 okt '24 - 19:20:14