Tip gevraagd over planten leiden.

Tip gevraagd over planten leiden.  

Onderwerp van Jeli

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    Iedereen bedankt voor het meedenken trouwens. :)
  2. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Die-vers
    Als t een rvs paal is draad bovenin door het geboorde gaatje en onderin paal ook een gaatje zodat water eruit kan.


    Kan misschien ook.
  3. Die-vers
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Als t aluminium is kan er prima in geboord worden.
    Is ook een edelmetaal.

    Je zou ook een buis alu/rvs kunnen nemen.
    Paal links en recht met gatenzaag gat boren.
    Buis aan 1 kant er helemaal insteken aan andere kant buis net naast paal afzagen.
    En dan buis ook een stukje in die 2 paal steken.
    Voordeel is dat je dan de palen niet naar elkaar trekt.
    Maar een soort ligger hebt.
    Plaatje
  4. Die-vers
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    En als je geen gat wil een houder aan terraskant op paal schroeven en buis voorlangs steken.
    Keuze is reuze
    Plaatje
  5. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Jeli


    Je hebt gordijnroedes die je ergens tussen kan klemmen zonder te boren. Maar ik kan ze niet vinden in onze maat. Grootste overspanning bij ons is 385 cm.


    Gevonden, maar dat wordt een duur grapje. We hebben er een stuk of 10 nodig.
  6. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Het vergt veel geduld... maar ik zou de Blauwe Regen vooral aanmoedigen en toespreken.. veel complimenteren ook als de takjes de goede kant op groeien enzo.. het duurt even... maar wel gratis (en de takken die niet willen luisteren natuurlijk onmiddellijk wegsnoeien)
  7. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Het vergt veel geduld... maar ik zou de Blauwe Regen vooral aanmoedigen en toespreken.. veel complimenteren ook als de takjes de goede kant op groeien enzo.. het duurt even... maar wel gratis (en de takken die niet willen luisteren natuurlijk onmiddellijk wegsnoeien)


    Smile
    Goeie tip, Jelle. Ik ga het proberen!
    Lik op stuk beleid voor de takjes die niet luisteren en die wel luisteren als beloning een aai over de bol/de blaadjes. Zoiets?
  8. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Jeli


    .. Zoiets?


    Natuurlijk, goed gedrag altijd blijven belonen (en eventueel wat Pokon... maar ik weet niet of doping is toegestaan)..
  9. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Natuurlijk, goed gedrag altijd blijven belonen (en eventueel wat Pokon... maar ik weet niet of doping is toegestaan)..


    In Limburg wel ;)
  10. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
  11. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Tie-wraps (kabelbinders) gebruiken? Misschien eerst een stukje ducttape gebruiken rondom de staander of paar kleine stukjes. Klein opstaand randje creëren waarboven je de tie wrap bevestigd en door het randje niet meteen naar beneden kan glijden?
  12. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    quote:
    Dit schreef Jeli
    Wij willen onze blauwe regen van staander tot staander leiden. Nu hebben we er over gedacht om te boren in de staanders en dan spandraad te gebruiken of zo. Maar eigenlijk willen we liever niet boren omdat we dan bang zijn dat er regenwater in de staanders terecht komt.
    Wie heeft de gouden tip om dit voor elkaar te krijgen zonder te boren?

    Ik gebruik ty-strips als ik niet kan of wil boren.
    Leuk idee om de blauwe regen erover heen te doen.
Terug naar de lijst