Fietszadel

Fietszadel 

Onderwerp van Sanni66

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Niet fietsen.
    (Sorry, mss heel erg flauw maar ik heb echt een hekel gekregen aan fietsen door zadelpijn)
  2. Carin
    happy

    Toon alleen de berichten van Carin
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Ik heb een dameszadel… geen idee welk merk eerlijk gezegd. Kzal ff op internet een foto zoeken


    Deze heb ik ook, bevalt mij erg goed
  3. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    M'n zus had dit ook

    Alles uit de kast getrokken kwa zadels

    Niks hielp


    Helaas
  4. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb al verschillende fietszadels geprobeerd maar na zo’n 5 km fietsen begint de pijn en dan begint de ellende.
    Wie heeft de gouden tip?


    @Sanni66 mijn buurvrouw had erg veel fietsplezier van haar echt leren zadel. Deze gaat zich aanpassen aan jouw zit begreep ik. Ik schrijf had, omdat zij nu een driewiel fiets heeft, waar meer een stoel zitting op zit zeg maar.
  5. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Met mijn vorige fiets had ik het beste zadel van de fietsenwinkel en een verende zadelpen. En nog zat het nooit lekker. Nu heb ik een fiets met een sportieve zit (vorige zat meer rechtop), hard zadel, rechte pen en geen centje pijn.
    Dus misschien is een andere fiets voor jou ook de beste optie?
  6. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Judith
    Met mijn vorige fiets had ik het beste zadel van de fietsenwinkel en een verende zadelpen. En nog zat het nooit lekker. Nu heb ik een fiets met een sportieve zit (vorige zat meer rechtop), hard zadel, rechte pen en geen centje pijn.
    Dus misschien is een andere fiets voor jou ook de beste optie?


    Ik had het dus andersom. Ik fiets rechtop fijner Smile
  7. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Ik fiets veel. Vrijwel nooit gewisseld van zadel.
    Het bijgeleverde zadel was oké.

    De fietsenzaten ook in het duurdere segment, omdat ik fietsen als hobby heb.
  8. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66

    Ik heb het over mijn e-bike gekocht in een fietsenwinkel.
    Het eerste gelzadel was breed, daarna mocht ik deze inruilen voor een smaller model. Veert minder als het eerste zadel. Ik zit het liefste zo recht mogelijk en dat doet deze fiets.
    Ik kan deze fiets niet zomaar even inruilen voor een andere fiets omdat ik niet pijnloos kan fietsen.

  9. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Hier in de stad zitten ook 2 winkels speciaal gericht op zadels.

    Heb niet alles gelezen in dit draadje. Misschien zit dat ook bij jou in de buurt.
    Ondergoed is ook voornaam, laat je hierover informeren, of als je tochten maakt een fietsbroek, ook speciaal geconstrueerd.

    Succes en veel zadelpijn vrije uren.Smile

  10. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb het over mijn e-bike gekocht in een fietsenwinkel.
    Het eerste gelzadel was breed, daarna mocht ik deze inruilen voor een smaller model. Veert minder als het eerste zadel. Ik zit het liefste zo recht mogelijk en dat doet deze fiets.
    Ik kan deze fiets niet zomaar even inruilen voor een andere fiets omdat ik niet pijnloos kan fietsen.



    Nee, dat laatste kan zeker niet, maar soms valt stuur iets te verstellen of het zadel iets verder naar voren of achteren waardoor iemand beter zit.

    Ik heb het 'standaard' zadel wat op mijn Gazelle zit. Wel met verende zadelpen.
  11. Aly_ve
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Aly_ve
    Ik heb in een fietsenwinkel het laten aanmeten. Heb nu een sq lap zadel die hard en zacht gesteld kan worden. Ze meten de drukverdeling. Ik moest mijn fiets meenemen zodat ze het zadel in de juiste positie konden zetten en ook het stuur veranderd
  12. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66

    Dank dames. Ik neem alle tips mee en ga maar eens terug naar de fietsenwinkel.
Terug naar de lijst