quote:
Dit schreef robbyrood
Uh . je mag snoeien na overleg, anders is het vernieling van andermans eigendom...
Maar coniferen kunnen slecht tegen accuzuur...
worden ze mooi bruin van....
Hoe dan ook erf afscheiding of niet , naaldbomen of andere bomen op de erfgrens geven altijd gezeik...
Klimop heb ik ook problemen mee...buren hebben het ook en het kom door mijn schutting heen en ik maar trekken en snoeien...
bezint eer ge begint....
Ik dacht altijd dat wat in j? tuin groeit of over de schutting komt je standaard mag weghalen
-
27 sep '16 - 23:10:37
-
quote:
Dit schreef Jacqueline_69
Even delen. Moest er bijna om huilen.
Heel triest. Ik zou er ook heel boos om worden. De manier van redeneren is heel naar.
Bovendien vind ik zo'n stenen muur bij uitstek geschikt om er iets tegen aan te laten groeien...
Passiebloem natuurlijk! Maar klimop is ook mooi. Klimop staat voor vriendschap....28 sep '16 - 00:10:14 -
quote:
Dit schreef Bloem
Ps: is het wel handig om je ex met voor- en achternaam hier te vermelden? [/B]
Datzelfde vroeg ik mij ook direct af, dat is niet heel handig
Verder is zo een klimop een lelijke rotplant, dat je buurman (lees: ex man) deze weg wilt hebben begrijp ik volkomen.
Side note: je ex als buur lijkt me sowieso niet heel fijn
Wat die klimplant betreft had ik eerder gekozen voor kamperfoelie of jasmijn28 sep '16 - 00:41:49 -
quote:
Dit schreef Pappanora
Passiebloem
Passiebloem is ook erg mooi28 sep '16 - 00:46:46 -
quote:
Dit schreef Sander_1976
Passiebloem is ook erg mooi
Zekers, niet altijd winterhard28 sep '16 - 10:28:45 -
quote:
Dit schreef Rose_s
Zekers, niet altijd winterhard
Mijn ouders hebben op mijn aanraden een passiebloem als klimplant in de achtertuin gebruikt. Tegen de schuur aan in plaats van een roos-klimplant die we jaren (ook met succes) gehad hebben.
In de zon, uit de wind.
Ze moeten hem elk jaar terugsnoeien, hij doet het perfect!!28 sep '16 - 11:39:37 -
quote:
Dit schreef Margo
Mijn ouders hebben op mijn aanraden een passiebloem als klimplant in de achtertuin gebruikt. Tegen de schuur aan in plaats van een roos-klimplant die we jaren (ook met succes) gehad hebben.
In de zon, uit de wind.
Ze moeten hem elk jaar terugsnoeien, hij doet het perfect!!
Omdat we al jaren geen strenge winters meer hebben.
In de stad en aan de kust gaat het vaak beter dan in het oosten en zuiden28 sep '16 - 12:33:50 -
quote:
Dit schreef Rose_s
Omdat we al jaren geen strenge winters meer hebben.
In de stad en aan de kust gaat het vaak beter dan in het oosten en zuiden
Ik woon in het oosten oosten en heb een mega passiebloem in de voortuin.28 sep '16 - 12:35:50 -
quote:
Dit schreef Liek
Ik woon in het oosten oosten en heb een mega passiebloem in de voortuin.
Door de zachtere winters :)
Ik schrijf niet dat het onmogelijk is, alleen dat hij niet altijd winterhard is. Ongetwijfeld zullen de rassen ook steeds beter worden. Bij mij moeder staat hij ook voor het vijfde jaar, maar is ook zat winters kapot gevroren.28 sep '16 - 13:29:47 -
quote:
Dit schreef ikke71
Ik dacht altijd dat wat in j? tuin groeit of over de schutting komt je standaard mag weghalen
Neen, net als fruit , mag je ook niet ongevraagd van de boom van de buurman plukken, is ook na overleg pas.
Dit punt is al zoooooo vaak behandeld bij de rijdende rechter...helaas...
Je zou toch zeggen, ik heb er last van dus hup de schaar of zaag er in, nou doe het maar niet want je kan een aardig duur probleem voor jezelf veroorzaken.28 sep '16 - 16:41:05 -
Passiebloem is wel mooi.
Eens kijken wanneer die geplant moet worden.28 sep '16 - 22:18:57 -