Oudste dochter is op zoek naar particuliere woonruimte. Ze heeft zich bij verschillende websites aangemeld (oa via FB), maar ondanks dat ze daar maandelijkse lidmaatschap betaalt, bieden de sites dezelfde huizen aan, of moet je opnieuw betalen om te reageren (of gaat het alsnog via een makelaar). Ze ziet door de bomen het bos niet meer.
Hebben jullie misschien tips?
Ze zoekt in de regio Gelderland en Overijssel.
Hier hetzelfde met zoon. Huurwoningen.nl biedt wat aan maar gaat dan idd weer via andere
organisatie. Beste lijkt de bemiddelingsbureaus. Daar krijgt hij de meeste voorstellen.
En dan komen er 20 bij een bezichtiging...
Toevallig zag ik op market place een huisje en meteen gereageerd. Geen bemiddelingskosten ed.
Dus daar zou je ook kunnen kijken. Wij hebben meteen kunnen kijken en zoon heeft het!
Op Funda zoeken naar wie verhurende makelaars zijn en ook op hun sites kijken. Als het echt lastig is, is de beste optie een aanhuurmakelaar inschakelen. Dat kost wel wat maar zij zien huizen al voordat ze gedeeld worden op funda/in hun netwerk. Verder is mijn ervaring (zoon, Amsterdam) dat verhuurders vaak gaan voor degenen net het vaste contract en het hoogste salaris. Lastig voor de jeugd.
Ik weet niet wat zij landelijk doen, maar in Amsterdam is rentslam best goed. Ze scannen honderden sites van makelaars en andere verhuurders voor je iedere 5 of 10 minuten of zo en sturen je dan een mailtje zodra er ergens een huis verschijnt dat voldoet aan de opgegeven criteria (plaats, prijs, grootte, aantal slaapkamers etc.)