Ik heb al verschillende fietszadels geprobeerd maar na zo’n 5 km fietsen begint de pijn en dan begint de ellende.
Wie heeft de gouden tip?
-
19 jun '24 - 20:15:45
-
-
-
-
Ik ben ook zoekend naar een ander zadel.
Ik heb er nu ook 1 met uitsparing maar ik wil 1 van dons met mega vering en zo breed als een paardenzadel..
Soms heb ik 't gevoel dat ik géén gevoel meer heb daar waar je op 't zadel zit 🙈
-
Ik las ergens dat breed niet altijd de oplossing is… ligt ook aan je bouw.
Ik mocht het zadel 2 weken proberen, wel afgerekend, als het niet goed was kon het geruild worden. Was bij een grote fietsenzaak
En voor sommigen is juist een gelzadel niet passend -
Bij een fietsenwinkel waar ik uiteindelijk geen fiets heb gekocht, konden ze mijn zitvlak meten, en dat is denk ik wel van belang,
Ik zeg altijd dat ik geen zitvlees heb, na een rondje fietsen kan ik amper nog zitten.
Maar het is dus heel persoonlijk, heel zacht hoeft niet altijd beter te zijn, het hangt van veel factoren af.
Manlief draagt een fietsbroek met zeemleer erin, kijk dat is voor mij een stap te ver, maar het schijnt super te zitten.
Hier staat info hoe je hetzelf kan meten
>>LINK<<
>>LINK<<
-
-
quote:
Dit schreef malva
Ik heb ontdekt dat de zadelpen ook belangrijk is
Ik heb nu een trapeziumzadelpen, waardoor je erg weinig hobbels voelt. Met een goed zadel voor mij
Succes met vinden
dd dat zal ook prettiger zijn
Een verende zadelpen zal de mate waarin uw zadelpen kan buigen aanzienlijk vergroten . Dit vermindert de overdracht van hoogfrequente wegtrillingen van uw fiets naar uw lichaam en dempt de impact van grote schokken van de weg, zoals hobbels en kuilen. Het resultaat is een soepelere rit en (soms) minder fysieke vermoeidheid.
-
-
-