Ontslag melden

Ontslag melden 

Onderwerp van Saskieja

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    Ik heb een vraag over het melden van je laatste werkdag aan cliënten; in mijn geval ouders en kinderen (in de bso opvang)

    Ik heb op 30 mei mijn ontslag ingediend, omdat ik me oa echt niet meer kan vinden in het beleid van mijn werkgever en daarnaast slecht management op locatie. (Nergens bij betrokken worden, geen tot nauwelijks communicatie management/werkvloer, liegen en uitspelen van collega's onderling)
    Inmiddels zijn we al met 4 personen die vertrekken; 3 zelf ontslag genomen en 1 ontslag gekregen. Iedereen is al op de hoogte dat 4 juli de laatste werkdag is voor ons. Dat is over drie weken al. Ik wil een afscheid gaan voorbereiden; mijn collega's ook voor ouders en vooral kinderen. Echter werkgever wil nog niet dat we er iets over gaan zeggen. Pas als zij een seintje geven. Van hun kant snap ik het; hoe ga je ouders melden dat er 4 werknemers vertrekken, nadat er afgelopen maand ook al twee vertrokken zijn? Daar komt geheid praat over.
    Mag ik maandag gewoon zeggen dat ik voor as donderdag wil dat zij het melden en dat ik het anders zelf meld bij ouders? We willen dat samen zo gaan aangeven.
  2. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ouders en kinderen behoren te weten dat er personeelsleden weg gaan. Werkgever behoort op tijd duidelijkheid te verschaffen.
    En natuurlijk zullen ouders vragen hebben als er 4 tegelijk weg gaan, erg opvallend.

    Heb je al een andere baan?
  3. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef Agnes
    Ouders en kinderen behoren te weten dat er personeelsleden weg gaan. Werkgever behoort op tijd duidelijkheid te verschaffen.
    En natuurlijk zullen ouders vragen hebben als er 4 tegelijk weg gaan, erg opvallend.

    Heb je al een andere baan?

    Ja ik kan sws als invaller aan de slag na de vakantie. Maar zoek natuurlijk iets in het onderwijs. Dus er lopen nu diverse sollicitaties. In de kinderopvang (wat ik eigenlijk liever niet meer doe) liggen de banen sws voor het oprapen. Maar daar heb ik nog niet gesolliciteerd. Das n laatste noodoplossing als ik echt niks heb. Maar voor mn mentale gezondheid vooral ook was t verstandiger om weg te gaan. Het geeft nu al zo veel rust. En op t werk komt alleen maar meer onrust. Er zijn nog meer collega's aan het solliciteren, dus denk dat er voor 1 juli nog meer opzeggen. Iets met Karma. Maar voor kinderen heel erg!!!
  4. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Ja ik kan sws als invaller aan de slag na de vakantie. Maar zoek natuurlijk iets in het onderwijs. Dus er lopen nu diverse sollicitaties. In de kinderopvang (wat ik eigenlijk liever niet meer doe) liggen de banen sws voor het oprapen. Maar daar heb ik nog niet gesolliciteerd. Das n laatste noodoplossing als ik echt niks heb. Maar voor mn mentale gezondheid vooral ook was t verstandiger om weg te gaan. Het geeft nu al zo veel rust. En op t werk komt alleen maar meer onrust. Er zijn nog meer collega's aan het solliciteren, dus denk dat er voor 1 juli nog meer opzeggen. Iets met Karma. Maar voor kinderen heel erg!!!


    Ja wat erg voor de kinderen als er zoveel tegelijk weggaan. Pedagogisch medewerkers zijn toch de basis van de BSO en bepalen de sfeer, maar goed voor jezelf dat je weggaat als jij je er niet meer thuis voelt.
    Volgens mij moet de werkgever flink aan de slag daar als er zoveel mensen weggaan, is er iets volledig mis met de sfeer en de rest
  5. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    Welke termijn is voor de kinderen overzichtelijk?
    Die termijn zou ik aanhouden als uitgangspunt.
    Het draait om de kinderen, niet om de directie.
  6. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Welke termijn is voor de kinderen overzichtelijk?
    Die termijn zou ik aanhouden als uitgangspunt.
    Het draait om de kinderen, niet om de directie.

    Tsja das lastig, dat is voor ieder kind ook verschillend. Maar ik vind vanaf komende week nog maar twee weken erg kort. Er zijn ook kinderen die nu al op vakantie gaan. Die komen straks terug en zijn er 3 juffen weg. De andere juf is van de dagopvang. Mn collega's willen iets gaan maken met de kinderen. Dat lukt niet in 1 week. Het is nu sws druk met afsluiten jaar, voorbereiden nieuwe schooljaar, alles voorbereiden voor de zomervakantie met programma maken, de inkoop spullen etc. En dan moeten we ook nog alle administratie doen. Het lukt niet. We missen al een vaste kracht. Er is structureel iets mis, maar daar mag je niets over aankaarten.
    Mij gaat het nu vooral om: mag ik buiten mn manager om de ouders inlichten? Wat kunnen ze me nog maken? Tuurlijk zou t netjes zijn als ik op n seintje wacht. Maar dit seintje is puur om eigenbelang; geen of zo weinig mogelijk klagende ouders.
    Het verloop is enorm; zo'n 18 personen in anderhalf jaarSmile
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Tsja das lastig, dat is voor ieder kind ook verschillend. Maar ik vind vanaf komende week nog maar twee weken erg kort. Er zijn ook kinderen die nu al op vakantie gaan. Die komen straks terug en zijn er 3 juffen weg. De andere juf is van de dagopvang. Mn collega's willen iets gaan maken met de kinderen. Dat lukt niet in 1 week. Het is nu sws druk met afsluiten jaar, voorbereiden nieuwe schooljaar, alles voorbereiden voor de zomervakantie met programma maken, de inkoop spullen etc. En dan moeten we ook nog alle administratie doen. Het lukt niet. We missen al een vaste kracht. Er is structureel iets mis, maar daar mag je niets over aankaarten.
    Mij gaat het nu vooral om: mag ik buiten mn manager om de ouders inlichten? Wat kunnen ze me nog maken? Tuurlijk zou t netjes zijn als ik op n seintje wacht. Maar dit seintje is puur om eigenbelang; geen of zo weinig mogelijk klagende ouders.
    Het verloop is enorm; zo'n 18 personen in anderhalf jaarSmile


    Tuurlijk mag jij dat delen. Wat gaan ze doen.. hou het bij jezelf en jouw eigen besluit.
  8. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef Piep


    Tuurlijk mag jij dat delen. Wat gaan ze doen.. hou het bij jezelf en jouw eigen besluit.

    Ontslaan gaat niet meerSmile
    En ik hoef idd niet in details te treden
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Ontslaan gaat niet meerSmile
    En ik hoef idd niet in details te treden


    Precies. Gewoon doen hoe het goed voelt voor jou.
  10. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    quote:
    Dit schreef Piep


    Precies. Gewoon doen hoe het goed voelt voor jou.


    Dit dus
  11. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ja, lekker je eigen plan trekken. 18 mensen in anderhalf jaar tijd zegt wel iets over de organisatie.....
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Inderdaad je eigen plan trekken. Ouders kunnen hun eigen conclusies trekken bij vertrek van zoveel medewerkers.

    Las van de week over een basisschool waar 11 leerkrachten vertrekken. Wat is dat toch?

    Zoon deed opleiding onderwijsassistent. Hij is gestopt in laatste jaar door stage, maar had al besloten het onderwijs niet in te willen. Net als veel klasgenoten.
Terug naar de lijst