antibiotica mee naar Japan. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Capibara
    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef twelve
    Het was een geweldige rondreis! In Tokio was het bijna lente. 15 graden met een zonnetje.
    Overigens heb ik de zon alle dagen gezien, ook in het besneeuwde Nagano. Het eten in Japan is geweldig. De mensen zijn vriendelijk. En met Engels kun je hier goed terecht.
    Alles is daar goed georganiseerd. In de middenklasse-hotels lag vaak al van alles klaar: van pyama's tot en met (wegwerp) haarborstels en tandenborstels, etc.
    De hygiene is in Japan super. Nergens smerige wc's. Ook geen rotzooi op straat. En ik heb natuurlijk veel gezien: tempels, kastelen, Mt. Fuji, sneeuwapen, de winkels (met wat is dit allemaal?) en heb er heerlijk gegeten! Ben inmiddels alweer een week terug.

Leuk dat je zo genoten hebt. Ben reuze benieuwd. Ik ga in mei.
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Klinkt geweldig. Smile
  3. quote:
    Dit schreef twelve
    Het was een geweldige rondreis! In Tokio was het bijna lente. 15 graden met een zonnetje.
    Overigens heb ik de zon alle dagen gezien, ook in het besneeuwde Nagano. Het eten in Japan is geweldig. De mensen zijn vriendelijk. En met Engels kun je hier goed terecht.
    Alles is daar goed georganiseerd. In de middenklasse-hotels lag vaak al van alles klaar: van pyama's tot en met (wegwerp) haarborstels en tandenborstels, etc.
    De hygiene is in Japan super. Nergens smerige wc's. Ook geen rotzooi op straat. En ik heb natuurlijk veel gezien: tempels, kastelen, Mt. Fuji, sneeuwapen, de winkels (met wat is dit allemaal?) en heb er heerlijk gegeten! Ben inmiddels alweer een week terug.

Geweldig!

Wat is Japan toch een heerlijk schoon, stil en beschaafd land.

Vond je de prijzen in het land ook niet ontzettend meevallen?
    Mijn reis was duur maar eenmaal daar vielen de prijzen mij heel erg mee, in Nederland is buiten de deur eten veel duurder.
    En OV Smile
  4. twelve
    Hey Baberiba

Toon alleen de berichten van twelve

quote:
    Dit schreef Carla-S

Geweldig!

Wat is Japan toch een heerlijk schoon, stil en beschaafd land.

Vond je de prijzen in het land ook niet ontzettend meevallen?
    Mijn reis was duur maar eenmaal daar vielen de prijzen mij heel erg mee, in Nederland is buiten de deur eten veel duurder.
    En OV Smile

Zo heb ik het ook ervaren Carla!

Maar ik hoorde van een kollega wiens dochter modellenwerk heeft gedaan en daarvoor ook ik Japan heeft gewerkt, dat het daar de regel is dat je pas kunt gaan als de werkgever er is, en is deze er niet, dan moet je daar op wachten. Wil de werkgever ergens wat gaan drinken met het personeel, dan moet je mee. Dat zouden we hier niet pikken.

Het uit eten gaan is daar inderdaad toch echt een stuk goedkoper (tenzij je voor een chique restaurant kiest).
    We zijn veel uit eten geweest, maar kochten ook regelmatig een Bento-box of wat andere dingetjes in de supermarkt. In de supermarkten was het ook mogelijk om eten warm te maken en soms waren er in de supermarkt wel een muurplank met wat krukken, zodat je het daar kon opeten.

Ook non-food vond ik daar niet duurder als in Nederland.

De reis was inderdaad duur, maar als ik het zelf geregeld had, was dat een stuk goedkoper geweest, maar de luxe dat er veel voor je geregeld wordt en dat de hotels wat luxer zijn dan ik zelf gewend ben, is ook weleens lekker.

5. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef Capibara

Leuk dat je zo genoten hebt. Ben reuze benieuwd. Ik ga in mei.

Leuk!

Met een reisorganisatie? Smile
  6. Ja! De 7-Elevens! Fantastisch, bijna op elke straathoek, ATM binnen, magnetron, voldoende keus voor een maaltijd
  7. Capibara
    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef twelve

Leuk!

Met een reisorganisatie? Smile

Nee, zelf.
  8. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ja! De 7-Elevens! Fantastisch, bijna op elke straathoek, ATM binnen, magnetron, voldoende keus voor een maaltijd

Maar ook de Family Mart en Lawson.SmileSommige supermarkten zijn zelfs 24/7 open.
  9. Sanni66
    Vertel 💬

Toon alleen de berichten van Sanni66
    Wat gaaf Twelve, en wat een verhaal met die Poolse vrachtwagen , idd een engeltje op je schouder.
    Beviel Djoser?
  10. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef Sanni66

Beviel Djoser?

Ja, Djoser is mij uitstekend bevallen! Maar het valt of staat toch altijd met degene die het uit moet voeren.

De reisleidster die deze reis heeft begeleid, verdient een dikke 10.
    Een Nederlandse vrouw, die Japans had gestudeerd en zowel in Tokio als Kyoto had gewoond.

Zij sprak de taal vloeiend, hoewel dat op zich geen noodzaak is, omdat je met Engels daar heel ver komt.
    Maar de keer dat ik met mijn reisgenote bij een bushalte stond en zij voorbij kwam, wist ze op de Japanse dienstregeling te lezen dat deze bus alleen in de weekenden reed en dat is dan weer heel handig als iemand ook die Japanse lettertekens kan lezen.Smile

Ze was bovendien gezellig, heel toegankelijk en veel gevoel voor humor. Smile

11. Oh, dat is fijn!
    Wij hadden een niet zo goede reisbegeleider maar gelukkig wel een hele leuke groep en we hebben vooral ons eigen plan getrokken
  12. Sanni66
    Vertel 💬

Toon alleen de berichten van Sanni66
    Een reisleider is idd belangrijk, ik heb 2 uitersten meegemaakt en ondanks de leuke groep wat het toch een domper op onze reis.
Terug naar de lijst