Meerdere makelaars voor verkoopadvies 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Dianaa


    Haha dank voor je bemoedigende woorden

    >>LINK<<

    Dit is de plek waar ik ben opgegroeid

    Een huis met potentie!
  2. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef malva

    Ik snap niets van de huidige huizenmarktSmile
    Er is m.i. veel vriendjespolitiek. Een huis wat net op funda staat, is soms al verkocht onder voorbehoud. Nu al 2x meegemaakt, toen ik een bezichtiging wilde afspreken.
    Daarnaast weet ik van nieuwe buren dat haar makelaar bevriend was, en de ouwe buren makkelijk 10 duizenden euro s meer hadden kunnen vangen als ze iets meer bezichtigingen afgewacht hadden.

    Het lijkt mij een heerlijke plek, die vast meer op kan leveren dan de vraagprijsSmile
    Succes.


    Alsof Funda alles zegt?
    Wij zijn van te voren al benaderd door mensen, vorig zomer al. Hebben op de socials regelmatig berichtjes en filmpjes geplaatst (we zijn al een jaar bezig hè?). Dan ga je een traject in (energielabel, fotograaf). Je gooit nog 's het eea op de socials "binnenkort in de verkoop". En dan gaat het balletje rollen. Mensen werden doorverwezen naar de makelaar. Zo hadden wij 3 bezichtigingen voordat het op Funda kwam. Is geen vriendjespolitiek, dat is zoals het werkt.

    Wat ik niet snap is dat mensen bezichtigingen aanvragen voor eind volgende week. Die zijn als koper dan niet serieus te nemen vind ik. Markt is krap

    Maar thanks Smile
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Voordat een huis op funda komt, wordt het aangeboden aan het makelaarsnetwerk. Er zijn mensen die een aankoopmakelaar betalen.l om voor hen te zoeken
    Ik had bijvoorbeeld al 10 bezichtigingen uit die voorronde.
    Funda is alleen maar een platform, niet DE markt

    Daarnaast zijn er verschillende manieren van bieden
    Ik werk bijv met een gunning: ik wil kunnen kiezen wie er in mijn huis komt wonen. En dat zo zomaar niet degene kunnen zijn met t hoogste bod (er zijn daarbij nog zoveel voorbehouden mogelijk waar je als verkoper iets van kunt vinden)

    Het is echt best vrij logisch als je koper of verkoper bent.
    Met vriendjespolitiek heeft t weinig te maken al zal er best af en toe door een makelaar iets worden geprobeerd: de verkoper bepaalt, niet de makelaar
  4. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Dat snap ik wel. Alleen van mijn ouwe buren heb ik gehoord dat zij op een manier druk ervaren hadden om hun huis aan deze mensen te gunnen. Prima. En toch...

    Ik heb het gevoel dat zodra ik echt wil verhuizen wel verplicht ben tot een aankoopmakelaar. Ik krijg via funda nu zodra er huizen aan mijn zoekopdracht voldoen een bericht. En dan krijg ik dus te horen dat het al verkocht, onder bod e.d. is.

    Ik moet dus via andere socials gaan zoeken, begrijp ik uit jullue schrijven? Ik zit niet op x, facebook e.d.
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Nee hoor
    Ik heb mijn nieuwe huis via funda
    Toen ik belde moest ik op de reservelijst
    Maar er vallen vaak mensen uit - je moet dus wel snel kunnen schakelen
    Ik doe niks met socials qua huizen


    En je onder druk gezet voelen door een makelaar die je niet kent? Mwah
  6. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Ook wij hebben dit huis via Funda
    En ons vorige verkocht via Funda.

    Makelaars zetten hetzelf wel op facebook
    In ons geval ..zo kwam ik het huidige huis tegen.
  7. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Ik had geen haast en moest mijn huis nog Fundaklaar maken, toen via vrienden jonge mensen kwamen kijken die tot dan steeds overboden werden. Starters die er maar niet tussen kwamen. Ze boden mijn vraagprijs. Klaar. Zij blij, ik blij.
    De makelaar heeft niet veel hoeven doen, en Funda al helemaal niet.
    Ik had er ongetwijfeld meer voor kunnen krijgen, maar dit voelt aan alle kanten kloppend.
Terug naar de lijst