Ik heb nu ongeveer 3 jaar een slowcooker. Ben er heel blij mee en gebruik hem ook heel veel. In de winter wel iets meer dan in de zomer. Vleesgerechten, stamppot, snert en andere soepen. Ik heb de 4.5 liter van crockpot. Alleen hoge en lage stand en warmhouden. En een timer. S morgens alles erin en als ik s middsgs uit mijn werk kom is het klaar. Heb daarnaast nog een gietijzeren tajine. Werkt hetzelfde alleen dan op gas. Daar kun je helaas niet bij weg. Die staat dus stof te happen🫣
Maandag zag ik bij de Hoogvliet een Brabantia 3,5 liter slowcooker staan. Zonder timer, maar vond het een mooie prijs om mee te beginnen.
Gisteren pindakip gemaakt met kipdij filet van de Plus. 4 uur laten staan op low. Helaas veel vocht van de kip. Grrrr. Eruit gehaald en nog wat pindakaas toegevoegd. Op zich goed gelukt, alleen door het vele vocht gaat er smaak van kruiden verloren.
Een timer is wel handiger hoor
Ze hebben wel beide een searing functie, dat is wel fijn, vlees braad ik graag even aan
Als blijkt dat ik de slowcooker regelmatig gebruik komt er daarna een met een timer. Ik denk trouwens dat het dan een multicooker wordt omdat je daar in kan aanbraden. Scheelt weer gasverbruik en een pan en kookplaat schoonmaken.
Volgende recept met kip/kipdij zal ik ook eerst even aanbraden. Kijken of dat veel vocht scheelt.
Nu voor morgen op zoek naar een recept met vlees en groenten.
quote:Dit schreef DianaB Maandag zag ik bij de Hoogvliet een Brabantia 3,5 liter slowcooker staan. Zonder timer, maar vond het een mooie prijs om mee te beginnen.
Gisteren pindakip gemaakt met kipdij filet van de Plus. 4 uur laten staan op low. Helaas veel vocht van de kip. Grrrr. Eruit gehaald en nog wat pindakaas toegevoegd. Op zich goed gelukt, alleen door het vele vocht gaat er smaak van kruiden verloren.
Wat is jullie ervaring met kipdijfilet?
Ik gebruik dit recept. Verschil is dat de kip niet in stukjes gesneden wordt.
Als blijkt dat ik de slowcooker regelmatig gebruik komt er daarna een met een timer. Ik denk trouwens dat het dan een multicooker wordt omdat je daar in kan aanbraden. Scheelt weer gasverbruik en een pan en kookplaat schoonmaken.
Extra pan hoeft niet met searing functie
De binnenpan gaat op het fornuis en daarna terug in de cooker
Gasverbruik is verwaarloosbaar