Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

Toon alleen de berichten van leeuwin70

Via FB reactie op Nikes van mijn jongste
    die ik verkoop. Nadat ik zei dat het dan over ging had ze de groep al verlaten.
    Doortrapt allemaal.

Ik heb de betaling zojuist voltooid op Marktplaats, u kunt het bedrag ophalen door het te bevestigen. Hierbij de betaling ontvangst
    Maria

Login Mijn Marktplaats

Ik had het al betaald aan Marktplaats, U moet het via de marktplaats link bevestigen zodra u heeft bevestigd zal marktplaats het geld op u rekeningnummer storten. Mvg

Door jou verzonden
    Nee hoor zo werk ik niet

Maria
    Maria Maes
    Dat begrijp ik doe alleen de betaling via marktplaats, Facebook heeft geen betaalomgeving!

Door jou verzonden
    Dan gaat het over succes verder.
  2. WilM
    Wa?

Toon alleen de berichten van WilM
    Mail van Bol.com:
    quote:
    Beste Klant,

Wij hebben geconstateerd dat uw betaling per ongeluk twee keer is verwerkt. Wij begrijpen dat dit verwarrend kan zijn en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Om de dubbele betaling terug te storten, kunt u de onderstaande knop gebruiken om het terugbetalingsproces te starten.
    [Start Terugbetaling]

Mocht u vragen hebben of hulp nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Dag hóór!
  3. leeuwin70

Ik heb er ook 2 gehad mijn telefoon
    blokkeerde de nummers vrijwel gelijk gelukkig.
    Al zou ik er zelf nooit op klikken altijd inloggen
    bij de betreffende site.

Maar hoeveel mensen zouden twijfelen en het toch doen? Smile

Belastingdienst-sms ‘betaal 396 euro vóór 31 december 2024’ is frauduleus

Alert 30-12-2024
    Onlangs zijn verschillende nepsms'jes verstuurd namens de Belastingdienst. Je dient voor eind december bijna vierhonderd euro over te maken om beslag te voorkomen.

De Opgelicht?!-redactie ontving de afgelopen dagen meerdere meldingen van verschillende frauduleuze sms-berichten namens de Belastingdienst. “Betaal €396,00 voor 31-12-2024 om beslag te voorkomen”, staat in het bericht. In een andere variant dien je 398 euro over te maken voor dertig december 2024. Je kunt zogenaamd makkelijk en snel het geld overmaken via de link in het valse smsbericht.

Hoe weet je of dit een betrouwbare sms is?
    De sms-berichten zijn verstuurd door mobiele nummers, zoals ‘+31641260281’ en ‘06-41255533’. Dit zijn geen officiële telefoonnummers van de Belastingdienst. Bovendien staat bij legitieme berichten van de overheidsinstelling altijd de naam ‘Belastingdienst’ op de plek van de afzender.

De Belastingdienst geeft op zijn website aan nooit een sms te versturen met het verzoek om een bedrag (terug) te betalen. “Wij vragen u nooit te betalen via een link, en u ontvangt altijd schriftelijk bericht over een openstaande schuld”, meldt de overheidsdienst op zijn website. Je kunt er dus zeker van zijn dat deze sms is verstuurd door cybercriminelen en dat het bericht een valse link bevat.

Dit soort valse sms-berichten namens de Belastingdienst snel doorzien? Met onze gratis Opgelicht?!-app blijf jij op de hoogte van dit soort frauduleuze smishing- en phishingberichten en maken cybercriminelen bij jou geen kans (iOS en Android).

Toch op de link geklikt?
    Voer een virusscan uit in verband met malware.
    Verander ingevoerde wachtwoorden.
    Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij indien je bankgegevens hebt gedeeld.

>>LINK<<
  4. leeuwin70

ICS-creditcardhouders opgelet: Jij hebt zogenaamd recht op een teruggave van 225,50 euro

>>LINK<<
  5. leeuwin70

‘Laatste oproep voor de beste vakantiedeals!’ mailen cybercriminelen namens Booking.com

>>LINK<<
  6. leeuwin70

Nepmail over gratis tariefcheck in omloop: ‘Bespaar mogelijk 500 euro op je energierekening’

>>LINK<<
Terug naar de lijst