quote:Dit schreef Ing Ik weet niet wat de hypotheek van verkoper is....ik ben allang bij het kadaster wezen kijken, maar had toen geen puf het door te zetten en op te vragen.
Huis staat half jaar te koop....ik ben enige gegadigde (tot op heden) het is een gedwongen verkoop, dus ja de bank zal zijn schuld pogen te beperken (voor de verkoper is het ten alle tijden een trieste bedoening....hij heeft geen huis meer waar hij al zijn liefde en geld in heeft gestoken en ws nog een leuke restschuld....vandaar dat hij niet wil verkopen) Maar na een half jaar loopt ook de schuld van de bank op.....(aan de bank) dus zij zullen ook niet eeuwig blijven leuren met dit pand.
Ik ga gewoon onder bieden en zie wel....mijn enige restvraag blijft: zou deze makelaar provisie krijgen als vaststaand bedrag of als percentage....?
Bij een zo lage verkoopprijs als jij aangeeft, vermoed ik een vast bedrag. Maar dat is een vermoeden.
Als het een vast bedrag is, zal de makelaar prima kunnen aangeven wat de bodemprijs van de bank is....of dat ik er ver onder zit bijv....dat maakt de onderhandelingen een stuk sneller en simpeler.
quote:Dit schreef ArnoM Aangezien het om een gedwongen verkoop gaat, is het geen gevoelskwestie meer, maar pure wiskunde. De bank gaat niet op gevoel een bepaalde waarde toekennen. Die rekent in precentages. En bij lage bedragen gaat het om kleinere verschillen dan hoge.
Uiteindelijk zal zo'n 5000euro hypotheek verschil ong 20euro per maand schelen (bij een rente van 5% en 42% inkomstenbelasting).
Even off-topic reageren: ik wou dat hier ook zulke prijzen gevraagd werden. Zou mijn leven een stuk leuker maken als mijn hypotheek zo laag kon worden...
Maar ja, ik woon graag bij mijn dochter in de buurt. Waarschijnlijk als ik gescheiden was zonder kids, had ik niet meer in de randstad gewoond... Maar ja, dat zal ik (gelukkig) nooit meer te weten komen
quote:Dit schreef ArnoM Even off-topic reageren: ik wou dat hier ook zulke prijzen gevraagd werden. Zou mijn leven een stuk leuker maken als mijn hypotheek zo laag kon worden...
Maar ja, ik woon graag bij mijn dochter in de buurt. Waarschijnlijk als ik gescheiden was zonder kids, had ik niet meer in de randstad gewoond... Maar ja, dat zal ik (gelukkig) nooit meer te weten komen
Geboren in N Holland, opgegroeid in Brabant en sinds 13 jaar woonachtig in het diepe zuiden op verschillende plaatsen.....en ik wil hier nooit meer weg! Nog steeds zo vaak het gevoel als ik naar mijn werk rij, dat ik een vakantieroute rij....heerlijk!
Dat ik daarbij toevallig (nou ja bijna dan) in de goedkoopste plaats van Nl ben gaan wonen om te kopen......is alleen maar meegenomen. De huizenprijzen zijn idd niet te vergelijken met de randstad, zoals een vriend van me al zei....daar krijg je hier nog net een schuur voor.....
En hier een huis, met natuurstenen vloer, overkapping in de achtertuin die op het zuiden ligt, lichte moderne keuken, luxe badkamer met whirlpool en aparte douche, overal kunststof kozijnen, o ja en een zwembad in de achtertuin
Vind de strategie van Jos wel herkenbaar. Beginnen met 15000 onder de vraagprijs eindig op 9000 onder de vraagprijs. Zo is het ook met mijn appartement gegaan. Met dien te verstande dat mensen altijd lager bieden dan de vraagprijs had ik de flat ook hoger in de markt gezet.
ik heb in de situatie gezeten van de verkopende partij..
het huis heeft een waarde dat is bepaald door een makelaar .is gehuurd door bank .
er is een hypotheek op het huis van bv 220.000 euro
waarde taxatie 150.00
de bank gaat echt niet lager dan 150.000 accepteren !!
ik zit nu met een rest schuld van 70.000 euri . dit was mijn situatie .
als jij weet wat je max kan krijgen kan je een bod doen ..en koop onder voorwaarde van finacering .. voor jij tekend krijgt het huis nog ene taxatie ivm hypotheek ..
je kan lager bieden wat je wil maar kans is klein . bank houd voet bij stuk ..
al de berichten wat je moet bieden bij een waarde is onzin !!!wat eerder hier is geplaatst heeft allemaal te maken met de situatie van het huis is ..en dat kan je nooit zo ff blind bepalen .
Life is a bitch sometimes......and I really really had my share ....
En nu lijkt het me op 1 vlak eindelijk eens mee te zitten...ik wil niemand kwetsen echt niet, maar ik gun het mezelf (eindelijk eens ik bij wie het meezit ws) echt wel nu.