Welke theeglazen

Welke theeglazen 

Onderwerp van paul42

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Paul42 zelf op 13 maart 2014 om 09:23:19

Terug naar de lijst
  1. Ik vind de dubbelwandige niet mooi en ik vind ze onprettig drinken omdat je je lelijk kan verbranden. Thee blijft veel te lang heet en je hebt geen idee van de warmte omdat de buitenkant koud aanvoelt. Maar zeer persoonlijk dus.

Ik drink graag thee uit een grote gezellige mok, die van Blond bijv. met op het theelichtje een grote pot thee....ook van BlondSmile
  2. twelve
    Hey Baberiba

Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Julia
    Ik vind de dubbelwandige niet mooi en ik vind ze onprettig drinken omdat je je lelijk kan verbranden. Thee blijft veel te lang heet en je hebt geen idee van de warmte omdat de buitenkant koud aanvoelt. Maar zeer persoonlijk dus.

Smile

Hier sluit ik mij bij aan.

En inderdaad is het heel persoonlijk.

Ik drink zelf liever geen thee uit een kopje of mok van porselein of aardewerk. Het meeste smerige vind ik thee uit van die kantoorkopjes. Die dikke witte koppen, waarin de thee eruit ziet alsof het zakje er anderhalf uur in heeft gehangen en het drinkt ook niet prettig uit zo'n dikke kop.

Ik koop altijd theeglazen met een oortje. Ik vind niet gauw theeglazen lelijk, maar ze vaak wel lelijk worden in de vaatwasser en dan is het weer tijd voor nieuwe.
  3. loezepoes
    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef twelve

maar ze vaak wel lelijk worden in de vaatwasser en dan is het weer tijd voor nieuwe.

Mijn theeglazen blijven mooi, maar gewone glazen worden soms lelijk en soms niet

En dan heb ik weer een reden om eens lekker te snuffelen bij Ikea Smile
  4. Geen dun glas. Geen dubbelwandig glas.
    Ik heb als verwoed theedrinkster het liefst een dik wijd glazen theeglas met oor. Een dik theeglas vind ik lekkerder drinken dan die dunne glazen. En in een wijd glas koelt de thee wat sneller af. Dan hoef je geen half uur te wachten totdat het net gekookte water afgekoeld is. (mijn favoriete glas is het wijde ronde theeglas van DE. Ooit eens gekocht op de DE punten) Drinkt heerlijk Smile

Succes met je zoektocht!
  5. saar-tej
    Toon alleen de berichten van saar-tej
    Ik heb grote theeglazen met brede bodem van Xenos
    ik drink hier ook chocomelk uit en gebruik t ook als soepkom
    de lepel past er makkelijk in
    het glas is goed vast te houden want er passen makkelijk twee vingers in het oor
  6. twelve
    Hey Baberiba

Als ik weleens bij Taste of Honey in Deventer (een superleuke dagzaak voor een bagel of lekker bakje koffie of thee) een kopje thee neem, dan krijg je altijd een heel kitscherig theekopje. Ze hebben allemaal verschillende. Je moet dan denken aan zoiets.Smile
  7. ---
    Abonnee

Toon alleen de berichten van ---
    Ik vind met standaard erg mooi

8. quote:
    Dit schreef twelve
    Als ik weleens bij Taste of Honey in Deventer (een superleuke dagzaak voor een bagel of lekker bakje koffie of thee) een kopje thee neem, dan krijg je altijd een heel kitscherig theekopje. Ze hebben allemaal verschillende. Je moet dan denken aan zoiets.Smile

ik zag laatst van dat spul bij de kringloop
    ik heb er met verbazing naar gekeken Smile
  9. quote:
    Dit schreef indigo
    Ik vind met standaard erg mooi

mooi borrelglaasje Smile
  10. loezepoes
    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef twelve

Jaaaa, daar ben ik toen op aanraden van jou geweest, zo leuk daar, lekker theedrinken in die tuinSmile
  11. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef joop1

ik zag laatst van dat spul bij de kringloop
    ik heb er met verbazing naar gekeken Smile

Ik probeer mij dan de blijdschap voor te stellen van (groot)moeders die zo'n kopje (of een heel setje) in de jaren '60 voor moederdag kregen. Smile
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik geloof dat het officieel soepkommen zijn, waar wij thee uit drinken: grote glazen koppen van de Albert Heijn.
    Dikke wand, groot oor, lekker groot.
Terug naar de lijst