Tja in de link van Anna staat toch echt dat het plan is van Rutte om fors te gaan bezuinigen op kindregelingen...dus zal toch wel iets van waar zijn dan toch
Dit onderwerp is gesloten. door Anna333 zelf op 4 juli 2014 om 09:02:38 |
Terug naar de lijst
-
3 jul '14 - 17:01:56
-
Caty, leeeeees de petitie ns beter...
Dat ouders met kids vanaf 1 januari gelijkgesteld worden met alleenstaanden zonder kids is een feit!
Dat dr n zogenaamde compensatie tegenover staat, sure...... 60 euro per maand.
Informeer jezelf, bel met instanties... Ik vecht voor ouders zoals jij en ik.. En jij saboteert dit?
Lees de krantenkoppen, hoeveel alleenstaande ouders er ECHT op achteruit gaan, en dat is veel.3 jul '14 - 17:08:12 -
Ik heb al gestemd!
(wat zou betekenen dat ik vertegenwoordigers heb gekozen die in hoofdlijnen mijn denkwijzen uitzetten in het parlement.)3 jul '14 - 17:09:15 -
Dank je Tinkerbella.....
Het is helaas een feit.. En iedereen die roept dat het mee zal vallen heeft zichzelf onvoldoende geinformeerd3 jul '14 - 17:11:40 -
Dank je Searching62!
3 jul '14 - 17:12:40 -
Uw online handtekening is met succes ontvangen en verwerkt!
3 jul '14 - 17:14:26 -
3 jul '14 - 17:16:39 -
quote:
Dit schreef Dion
De eerste petitie die niet van tafel wordt geveegd, moet volgens mij nog gemaakt worden.
Wil een petitie (burgerinitiatief) op de agende van de TK komen, zijn er minimaal 40.000 handtekeningen vereist.
Maar dan nog kan de TK de petitie naast zich neerleggen.
De "alleenstaande ouder kop' op het kindgebondenbuget is vziw maximaal ? 2.800 per jaar.
De alleenstaande-ouderkop
Ter compensatie van de afschaffing van twee regelingen voor alleenstaande ouders komt er een extraatje voor alleenstaande ouders bovenop het reguliere kindgebonden budget. Dit heet ook wel de ?alleenstaande-ouderkop?. Vanaf 1 januari 2015 heb je als alleenstaande ouder recht op een extra bedrag van maximaal 2.800 euro per jaar. Dit extraatje is inkomensafhankelijk. Verdien je per jaar meer dan 84.000 euro? Dan krijg je dit bedrag niet. Verdien je minder dan 84.000 euro, dan geldt: hoe lager je inkomen, hoe hoger het extra bedrag.
>>LINK<<
Maar dan weet je toch nog helemaal niet hoe het eruit gaat zien in 2015?
Dit zegt mij echt niks hoor en ik werk dus. Volgens mij ga ik er dan flink op achteruit.3 jul '14 - 17:23:13 -
Ik ga niet meer in discussie.... Ik heb hierboven al heel veel uitgelegd en roep alle alleenstaande ouders op om in protest te komen.
Het zal per ouder verschillen wat de consequenties zijn. Als je wel zo gelukkig bent dat je (nog) een baan hebt. zal het idd allemaal meevallen, ga je er niet op achteruit. Maar zo niet, wordt het vanaf volgend jaar nog harder bikkelen.
Informeer jezelf, bel met de instanties....
Maar laat de alleenstaande ouders die niet aan de bak kunnen komen, hetzij door gebrek aan banen, hetzij door ziekte niet in de kou staan ajb..
Laten we in godsnaam 1 lijn trekken, tot voor kort was ik ook een hardwerkende ouder!3 jul '14 - 17:56:06 -
Beste Dayenne..... Jouw berekening klopt niet... Denk je er echt op vooruit te gaan volgend jaar?
Lees je de krantenkoppen niet, dat alleenstaande ouders er flink op achteruit gaan...?
En voor het gemak worden het 'bijstandsmoeders' genoemd, maar het betreft elke ouder in een uitkeringssituatie.
Bel ajb morgen je gemeente, de belastingdienst... Besef dat je er echt op achteruit gaat..
Niet zaken gaan roepen waarvan je niet weet hoe ze exact zitten3 jul '14 - 18:19:02 -
quote:
Dit schreef Anna333
Lieve mensen... Per 1 januari wordt er door dit fijne kabinet een aantal wijzigingen doorgevoerd. Joh laten we gaan bezuinigen, op wie? Diegenen die al praktisch niks hebben! Alleenstaande moeders (en vaders) die (tijdelijk) zonder werk zitten door reorganisaties, gebrek aan banen of ziekte, en al rond moeten komen van een zeer schamel bedrag, krijgen va volgend jaar nog maar 700 euro om hun kinderen op te voeden. Mogen de kinderen de dupe worden, 'meneer' Rutte? Deel dit bericht ajb, stuur door aan iedereen, maar vooral, teken de petitie!!!
>>LINK<<
Vergeet je niet de toeslag die je ook krijgt als alleenstaande en de lasten niet kan delen??3 jul '14 - 18:22:54 -
ik heb hierover een brief gehad van de sociale dienst
zit er helemaal in de stress over
weet niet hoe ik straks rond moet komen3 jul '14 - 18:24:25