Leuk, er gaat een kind op kamers, 90 % zeker van een kamer.
waar moeten we allemaal aan denken...
verzeringen
DUO
gemeentes
OV
huisraad
post al over laten schrijven of kan/mag dat ook nog thuis komen?
huisarts, andere al nemen of kan dat nog hier?
nou ja al dat soort zaken,
tips zijn welkom
Dit onderwerp is gesloten. door marion_5 zelf op 11 februari 2014 om 20:53:53 |
Terug naar de lijst
-
6 feb '14 - 18:01:13
-
Ik lees mee, dochter is druk bezig met haar vriend om een appartement te huren.
6 feb '14 - 18:58:12 -
quote:
Dit schreef marion_5
Leuk, er gaat een kind op kamers, 90 % zeker van een kamer.
waar moeten we allemaal aan denken...
verzeringen
DUO
gemeentes
OV
huisraad
post al over laten schrijven of kan/mag dat ook nog thuis komen?
huisarts, andere al nemen of kan dat nog hier?
nou ja al dat soort zaken,
tips zijn welkom
het belangrijkste is dat hij zelf een zorgverzekering moet regelen, en een AVP (WA) + inboedel/woonhuis is ook extreem verstandig.
Veel post gaat vanzelf, zolang het nog bij jou kan blijven komen. Je merkt dan de komende pakweg 3 maanden vanzelf wel wat er nog bij jou komt.6 feb '14 - 19:43:41 -
quote:
Dit schreef Tinus
het belangrijkste is dat hij zelf een zorgverzekering moet regelen, en een AVP (WA) + inboedel/woonhuis is ook extreem verstandig.
Veel post gaat vanzelf, zolang het nog bij jou kan blijven komen. Je merkt dan de komende pakweg 3 maanden vanzelf wel wat er nog bij jou komt.
Volgens mij hoeft een inboedel- en WA-verzekering niet.
Toen mijn dochter in Groningen woonde en er ingebroken werd is dit gewoon vergoed via de Inboedelverzekering van haar vader. Hetzelfde geldt volgens mij voor de WA-verzekering. Kijk even goed na met welke verzekeringen hij/zij nog kan meeliften.6 feb '14 - 20:38:49 -
verzekeringen stond al op t lijstje.
6 feb '14 - 20:49:11 -
Nu dochterlief een kamer heeft lees ik even mee...
6 feb '14 - 21:37:02 -
Oudste heeft een huisarts en tandarts gezocht in haar woonplaats, ze woont 1 uur vanaf mijn woonplaats.
Jongste heeft nog de huisarts en tandarts in mijn dorp, zij woont betrekkelijk dichtbij.
Ik heb bij mijn verzekering 2 extra adressen laten opnemen en een extra inboedelverzekering genomen.
Inschrijven bij de nieuwe gemeente...meestal gaat het automatisch over vanuit de oude gemeente.6 feb '14 - 23:06:05 -
quote:
Dit schreef marion_5
verzekeringen stond al op t lijstje.
Als ze studeren kun je de wa en inboedelverzekering bij jou laten bijschrijven, zijn geen extra kosten aan verbonden6 feb '14 - 23:07:33 -
quote:
Dit schreef jeannetted
Toen mijn dochter in Groningen woonde en er ingebroken werd is dit gewoon vergoed via de Inboedelverzekering van haar vader. Hetzelfde geldt volgens mij voor de WA-verzekering. Kijk even goed na met welke verzekeringen hij/zij nog kan meeliften.
Dat kan zijn, maar assumption is the mother of all fuckups in dit verband.6 feb '14 - 23:20:44 -
quote:
Dit schreef jeannetted
Toen mijn dochter in Groningen woonde en er ingebroken werd is dit gewoon vergoed via de Inboedelverzekering van haar vader. Hetzelfde geldt volgens mij voor de WA-verzekering. Kijk even goed na met welke verzekeringen hij/zij nog kan meeliften.
Zolang een kind onder de 26 is en studeert, kan het nog gratis meeverzekerd blijven op alle verzekeringen van de ouders, behalve op de zorgverzekering: die moet zelf afgesloten worden als ie 18 is.
Onlangs gecheckt bij onze verzekering de Ohra ivm kind dat 18 werd en ging studeren.
Op lijstje: Zorgtoeslag aanvragen!6 feb '14 - 23:40:01 -
quote:
Dit schreef Anne1967
Zolang een kind onder de 26 is en studeert, kan het nog gratis meeverzekerd blijven op alle verzekeringen van de ouders, behalve op de zorgverzekering: die moet zelf afgesloten worden als ie 18 is.
Ook een begrafenisverzekering?6 feb '14 - 23:44:38 -
quote:
Dit schreef Daif
Ook een begrafenisverzekering?
Dat weet ik niet. Die heb ik niet.6 feb '14 - 23:46:06