Zou je, als je n huurhuis bewoont en deze niet wilt verlaten?.maar door omstandigheden ontvang je een vermogen van ong. 250.000?met dit geld 1 of 2 appartementen mogen kopen om te verhuren aan anderen?
Ik weet niet of jij subsidies krijgt en dat vermogen daarin meegenomen wordt, maar waarom zou je niet mogen verhuren? Mits jij de appartementen volledig zelf betaald hebt en er dus geen hypotheek op rust (anders moet die ook toestemming geven), mag jij gewoon kopen en verhuren. Misschien een klein bedrijfje van maken waarbij jij de eigenaar bent? Dan kun je jezelf salaris betalen uit de huurinkomsten. Maar weet niet of dat gunstig is, dat weet iemand anders vast wel.
Let wel op met verhuren dat je regelmatig langsgaat bij je eigendommen. Je zal de 1e niet zijn die denkt aan een net stel/persoon te verhuren maar ondertussen wordt er een weedplantage in gemaakt en verdwijnen de huurders als ze gesnapt worden of de oogst binnen hebben en jij met een uitgewoond onverkoopbaar/verhuurdbaar krot achterblijft.
quote:Dit schreef maxime1969 Zou je, als je n huurhuis bewoont en deze niet wilt verlaten?.maar door omstandigheden ontvang je een vermogen van ong. 250.000?met dit geld 1 of 2 appartementen mogen kopen om te verhuren aan anderen?
Of moet je dan je eigen huurhuis uit?
gr. Maxime
Als het een sociale huurwoning betreft, zou ik het not done vinden.
quote:Dit schreef maxime1969 Zou je, als je n huurhuis bewoont en deze niet wilt verlaten?.maar door omstandigheden ontvang je een vermogen van ong. 250.000?met dit geld 1 of 2 appartementen mogen kopen om te verhuren aan anderen?
Of moet je dan je eigen huurhuis uit?
gr. Maxime
als ik jou was zou ik nooit m'n geld in een ex-woningbouw woning/appartement steken:
a) de "bouw standaard" is anders als van een particulier koophuis/appartement
b) het is twijfelachtig of een appartement een waardevaste investering is (nu en in de toekomst).
c) je bent als particuliere bezitter in een VVE altijd in de minderheid. Je bent dus een speelbal van de WBV die de meerderheid in de VVE heeft.
d) voor een toekomstige koper is de aankoopwaarde een soort "sociaal filter" tegen soorten mensen die je niet graag als buren hebt.
nee, als ik jou was zou ik er zelfs niet eens aan denken.........
als je 250.000 euro te beleggen hebt zou ik zeggen: gaan naar een betrouwbare beleggingsinstelling en verdien elke maand je huur terug door 2.5% rendement te maken.
Klopt. Maar dan nog vind ik het not-done om te blijven zitten als het een sociale huurwoning zou zijn. Ben het wel met Kaatje eens.
Ik begrijp best wel dat het aantrekkelijk is om zo'n constructie te willen, maar ik vind het niet kunnen tegenover al die wachtende woningzoekenden. Als je zelfredzaam bent op de woningmarkt, moet je daar gebruik van maken. Zeker als het om zulke bedragen gaat.
Maar goed, hier spreekt een stukje beroepsdeformatie
Waarom?
Ik zou het zien als het starten van een bedrijf. En ieder kiest wat bij hem/haar past qua bedrijf starten.
Omdat sociale huurwoning bedoeld zijn voor diegenen die geen huis kunnen kopen en niet in de vrije sector terecht kunnen. Als jij vermogen hebt van 250.000 euro kun je voor eigen woonruimte zorgen.
Ik begrijp best wel dat het aantrekkelijk is om zo'n constructie te willen, maar ik vind het niet kunnen tegenover al die wachtende woningzoekenden. Als je zelfredzaam bent op de woningmarkt, moet je daar gebruik van maken. Zeker als het om zulke bedragen gaat.
Maar goed, hier spreekt een stukje beroepsdeformatie
Helemaal mee eens. Als je zoveel geld krijgt, kun je ook een huis kopen of als je dat niet wil in de vrije sector wat gaan huren.
De sociale woningbouw moet echt blijven voor de mensen die dat nodig hebben. Er zijn al veel te weinig van deze woningen.
quote:Dit schreef koen als ik jou was zou ik nooit m'n geld in een ex-woningbouw woning/appartement steken:
a) de "bouw standaard" is anders als van een particulier koophuis/appartement
b) het is twijfelachtig of een appartement een waardevaste investering is (nu en in de toekomst).
c) je bent als particuliere bezitter in een VVE altijd in de minderheid. Je bent dus een speelbal van de WBV die de meerderheid in de VVE heeft.
d) voor een toekomstige koper is de aankoopwaarde een soort "sociaal filter" tegen soorten mensen die je niet graag als buren hebt.
nee, als ik jou was zou ik er zelfs niet eens aan denken.........
Wat een raar vooroordeel. Niet gehinderd door enige kennis van zaken neem ik aan?
Ik heb een huis gekocht van een corporatie en woon daar al bijna 11 jaar met zeer groot genoegen.
Mijn huis heeft een zeer grote waardevastheid; als ik er uit ga verkoop ik het terug aan de corporatie tegen de dan geldende marktwaarde. Mijn huis is uit 1922, en gerenoveerd. Ik zie geen verschil met andere huizen uit dit bouwjaar.
Buren en de kwaliteit ervan zijn absoluut subjectief. Ik heb goede buren en ik heb beroerde buren, maar altijd met de juiste intenties al dan niet gelijklopend met de mijne :)
Bij corporaties krijgen kopers absoluut goede stem. Ik zit zelf in een commissie en dat gaat helemaal prima.