quote:
Dit schreef Imke
Ik weet niet wat je gaat doen, maar vind je het een leuke baan? Je gaat het erbij doen, 2x per week. Misschien is het dan ook wel belangrijk dat je het met plezier doet/ er niet tegen op gaat zien.
En het verdiend stukken beter dan een poets-adresje zo te zien
Lijkt me superleuk! Maar zie nu toch ook dat het lastig gaat worden om niet als 'schijnzelfstandige' gezien te gaan worden...
-
-
Bovendien heb je toestemming van je huidige werkgever nodig.
4 nov '19 - 18:56:07 -
quote:
Dit schreef Inge
Als je niet concurreert met je huidige werkgever lijkt me niet dat die bezwaar kan maken.4 nov '19 - 19:06:08 -
quote:
Dit schreef kaatje
Lijkt me superleuk! Maar zie nu toch ook dat het lastig gaat worden om niet als 'schijnzelfstandige' gezien te gaan worden...
Ik zie het ook...
Voor het bedrijf zelf ook niet handig.4 nov '19 - 19:07:59 -
quote:
Dit schreef Inge
Die weet dat ik verder kijk voor óf andere baan óf 'bijbaan' als ik er geen uren bij krijg.4 nov '19 - 19:09:07 -
quote:
Dit schreef Dion
In 2020 is het belastingtarief 37,35%.
Zelfstandigenaftrek heb je geen recht op, wellicht wel MKB-winstvrijstelling van 14%.
Denk ook aan gevolgen heffings- en arbeidskorting.
Het kan zijn dat je heffingskorting lager wordt door een hoger inkomen.
Maar ga, zoals Nibo zegt, voorzichtigheidshalve uit van 40%.
Dan hou je van € 1.200 circa € 720 netto over.
En de rest reserveer je voor je belastingaanslag.
Bedankt!
4 nov '19 - 19:11:01 -
En mogelijke invloed op zorgtoeslag en huurtoeslag ( als je daar recht op hebt)?
4 nov '19 - 19:21:00 -
quote:
Dit schreef jeannetted
En mogelijke invloed op zorgtoeslag en huurtoeslag ( als je daar recht op hebt)?
Die raak ik bij 2,5 uur extra per week al kwijt....Daarom moet ik ook minstens 6 uur per week meer gaan werken, wil ik er écht iets aan overhouden.4 nov '19 - 19:27:31 -
-
quote:
Dit schreef nibo
Kijk uit dat de BD het niet gaat zien als een verkapt dienstverband.
>>LINK<<
Als ik netjes maandelijks een factuur stuur en niet gewerkte dagen/uren (door ziekte of vakantie) niet in rekening breng, is punt 3 niet op mij van toepassing en mag ik mezelf zien als ZZP'er (staat er volgens mij)?4 nov '19 - 19:54:57 -
quote:
Dit schreef Dion
Als je niet concurreert met je huidige werkgever lijkt me niet dat die bezwaar kan maken.
Ligt niet alleen aan concurrentie. Maar ook aan wat voor soort werk en of dit invloed op de uitvoering van je huidige werk heeft.
Als je bijvoorbeeld 5 ochtenden werkt en je wil snachts taxi er bij gaan rijden ofzo.4 nov '19 - 19:56:12 -
quote:
Dit schreef kaatje
Als ik netjes maandelijks een factuur stuur en niet gewerkte dagen/uren (door ziekte of vakantie) niet in rekening breng, is punt 3 niet op mij van toepassing en mag ik mezelf zien als ZZP'er (staat er volgens mij)?
Nee. Als dit werk in loondienst gedaan kan worden is t al snel een verkapt dienstverband
Langere periode vast aantal uren waarbij er sprake is van een gezagsverhouding levert dit al snel op
Realiteit is dat ze hier niet heel streng mee omgaan4 nov '19 - 19:59:36