quote:
Dit schreef Moanna
Het bestaande management heeft het besloten, dus nee geen nieuwelingen.
Het rooster is al jaren vrijwel hetzelfde voor iedereen. Verder ging alles altijd in overleg en bij vakantie of ziekte viel men gewoon voor elkaar in.
Ook overwerk ging altijd vrij makkelijk, nu met de bezuinigingen is het steeds meer werk en minder mensen.
Tis zo jammer dat het nu niet in overleg gaat.
Het is meestal een manier om mensen eruit te werken.
Ik weet dat advocaten van werkgevers dit soort tips aan hun cli?nten geven.
Dit onderwerp is gesloten. door Moanna zelf op 26 juni 2012 om 21:21:23 |
Terug naar de lijst
-
22 jun '12 - 18:08:17
-
quote:
Dit schreef twelve
Het is meestal een manier om mensen eruit te werken.
Ik weet dat advocaten van werkgevers dit soort tips aan hun cli?nten geven.
Pesten bedoel je?22 jun '12 - 18:29:26 -
quote:
Dit schreef Mikky
Pesten bedoel je?
Organisaties die mensen kwijt willen krijgen dit soort adviezen van "hun" advocaat. En in de praktijk werkt het vaak zo dat mensen dan uit eigen beweging opstappen.
Ik heb er zogezegd met mijn neus bovenop gezeten.22 jun '12 - 18:34:19 -
quote:
Dit schreef twelve
Organisaties die mensen kwijt willen krijgen dit soort adviezen van "hun" advocaat. En in de praktijk werkt het vaak zo dat mensen dan uit eigen beweging opstappen.
Ik heb er zogezegd met mijn neus bovenop gezeten.
Ik weet niet of het waar is dat dat regelmatig gebeurt.. En dan nog; stel je even voor dat een advocaat roept: 'maak het ze maar zo moeilijk mogelijk, dan gaan ze wel zelf weg', dan is het nog altijd een werkgever die dat ook echt moet doen..
Mijn ervaring met de werkgevers die ik tref is dat het over het algemeen gewoon mensen zijn. Ze hebben vanuit hun professie en perspectief een ander belang, en regelamtig 1 die niet strookt met het belang van werknemers, maar ik ken er geeneen die willens en wetens pesten op advies van advocaten. En ik ken er veel.
Ik snap wel dat het zo kan voelen, maar als je rationeel bedenkt over wat voor personen je het dan hebt die zo zouden handelen, denk ik dat het meer een gevoelsmatige reactie is dan de werkelijkheid..
Maar goed, dat is mijn blik, en in mijn contacten met werkgevers heb ik dan ook een andere blik, relatief vrij van emoties en gericht op arbeidsrecht.
Hoe dan ook; pesten mag niet... ook niet van de wet...22 jun '12 - 18:47:09 -
quote:
Dit schreef Mikky
Ik weet niet of het waar is dat dat regelmatig gebeurt.. En dan nog; stel je even voor dat een advocaat roept: 'maak het ze maar zo moeilijk mogelijk, dan gaan ze wel zelf weg', dan is het nog altijd een werkgever die dat ook echt moet doen..
Mijn ervaring met de werkgevers die ik tref is dat het over het algemeen gewoon mensen zijn. Ze hebben vanuit hun professie en perspectief een ander belang, en regelamtig 1 die niet strookt met het belang van werknemers, maar ik ken er geeneen die willens en wetens pesten op advies van advocaten. En ik ken er veel.
Ik snap wel dat het zo kan voelen, maar als je rationeel bedenkt over wat voor personen je het dan hebt die zo zouden handelen, denk ik dat het meer een gevoelsmatige reactie is dan de werkelijkheid..
Maar goed, dat is mijn blik, en in mijn contacten met werkgevers heb ik dan ook een andere blik, relatief vrij van emoties en gericht op arbeidsrecht.
Hoe dan ook; pesten mag niet... ook niet van de wet...
Binnen de vakbeweging zelf kunnen ze er ook wel wat van hoor.
Uiteindelijk zijn dat zelf ook werkgevers. Gaan ze ook niet altijd fraai met mensen om.22 jun '12 - 18:53:40 -
quote:
Dit schreef twelve
Binnen de vakbeweging zelf kunnen ze er ook wel wat van hoor.
Uiteindelijk zijn dat zelf ook werkgevers. Gaan ze ook niet altijd fraai met mensen om.
Je zegt nu iets waaruit blijkt dat je niet weet hoe het zit, en wat maakt dat je ondoordachte conclusies trekt die bovendien onwaar zijn.
Ondanks ik nergens proef dat je werkelijk geinteresseerd bent in het hoe en waarom: Ken je de structuur van de vakbond en het verschil tussen werkorganisatie en vereniging? En weet je hoe die afzonderlijke structuren eruit zien? De spanning zit namelijk tussen vereniging en werkorganisatie, in de context van de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen en dan ook nog in de kruisbestuiving tussen verschillende lagen en verschillende besluitvormingsorganen op verschillende niveau's.
En dat is verder alles wat ik erover zeg, want het sluit niet aan op de vraag van TS en bovendien wordt er buiten de FNV al teveel gezegd wat verkeerd wordt geinterpreteerd door mensen met te weinig kennis en inzicht in de politiek van een dergelijke organisatie versus vereniging. Bovendien moge voor diegenen die daadwerkelijk weten wat er gebeurt ook duidelijk zijn dat we er inmiddels uit zijn.. Dus over tot de orde van de dag..22 jun '12 - 19:10:30 -
quote:
Dit schreef Mikky
Je zegt nu iets waaruit blijkt dat je niet weet hoe het zit, en wat maakt dat je ondoordachte conclusies trekt die bovendien onwaar zijn.
Ik denk dat je er nog niet lang genoeg werkt.22 jun '12 - 19:14:43 -
quote:
Dit schreef twelve
Ik denk dat je er nog niet lang genoeg werkt.
jij wel??
en hoelang werk ik er dan??22 jun '12 - 19:24:30 -
quote:
Dit schreef Mikky
jij wel??
en hoelang werk ik er dan??
Ik kan er een boek over schrijven. Maar je ziet het vaak bij bedrijven.
Waar ze zelf sterk in denken te zijn, is vaak hun eigen zwakke schakel.
Zie Moanna: zij werkt bij een bedrijf die communicatie hoog in het vaandel heeft staan, maar communiceren met hun eigen mensen is alweer een stuk moeilijker.
Maar het boek heb ik zelf helemaal uit en dichtgeklapt.
Ik denk dat jij er een jaartje of 2 werkt.22 jun '12 - 19:31:10 -
quote:
Dit schreef twelve
Ik kan er een boek over schrijven. Maar je ziet het vaak bij bedrijven.
Waar ze zelf sterk in denken te zijn, is vaak hun eigen zwakke schakel.
Zie Moanna: zij werkt bij een bedrijf die communicatie hoog in het vaandel heeft staan, maar communiceren met hun eigen mensen is alweer een stuk moeilijker.
Maar het boek heb ik zelf helemaal uit en dichtgeklapt.
Ik denk dat jij er een jaartje of 2 werkt.
Dat heb je fout gedacht, maar ben blij dat je overtuigd bent van je eigen gelijk. Hoop dat het je helpt.22 jun '12 - 19:45:41 -
-
quote:
Dit schreef Mikky
Dat heb je fout gedacht, maar ben blij dat je overtuigd bent van je eigen gelijk. Hoop dat het je helpt.
Het gaat niet om gelijk hebben of krijgen. Of raden hoe lang jij ergens werkt en of dat fout gedacht is. Ik vind je altijd zeer bevlogen en ik merk dat je het erg naar de zin hebt in die functie en ik hoop dat je dat vast kan houden.
Ik ben zelf tegenwoordig lid van het CNV.22 jun '12 - 20:40:14