quote:Dit schreef Jolanda7 Is dit systeem ook geschikt voor stadsverwarming??
Volgens mij wel, het principe van stads- en blokverwarming is volgens mij hetzelfde.
Een continue warmtevoorziening (toevoer), niet middels een eigen ketel, welke geregeld wordt in huis middels thermostaatknoppen.
quote:Dit schreef HarryHL Marco, weet jij of dit ook kan als je gewone kranen op de radiator hebt? Of moet je echt thermostaatkranen hebben (met zo'n pinnetje dus)
Groet harry
Harry, als ik de gebruiksaanwijzing lees van de draadloze stelaandrijving onder het kopje 'installatie' dan hebben ze het als eerste over:
**Disassembling the mechanical thermostat head.
Ook op de website van Conrad staat deze zin: 'De onopvallende en elegante HomeMatic ventielaandrijving vraagt duidelijk minder plaats dan een gebruikelijke thermostaatkop'.
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat je een thermostaatknop moet hebben.
Zekerheid heb je als je even belt met ze. ;-)
Het Technical Support Team staat klaar om uw technische en/of specifieke product vragen over alle ruim 100.000 producten goed te beantwoorden.
Bel voor technische vragen: 0900-0993 (50 cent/min. + evt. GSM-tarief)
Harry, als ik de gebruiksaanwijzing lees van de draadloze stelaandrijving onder het kopje 'installatie' dan hebben ze het als eerste over:
**Disassembling the mechanical thermostat head.
Ook op de website van Conrad staat deze zin: 'De onopvallende en elegante HomeMatic ventielaandrijving vraagt duidelijk minder plaats dan een gebruikelijke thermostaatkop'.
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat je een thermostaatknop moet hebben.
Zekerheid heb je als je even belt met ze. ;-)
Het Technical Support Team staat klaar om uw technische en/of specifieke product vragen over alle ruim 100.000 producten goed te beantwoorden.
Bel voor technische vragen: 0900-0993 (50 cent/min. + evt. GSM-tarief)
quote:Dit schreef Dayenne Bevalt t nog steeds Marco?
Zekers!
Ik had het jaren eerder moeten vinden op het internet, wat een genot zo.
Geen gezeur meer met al die knoppen.
Gewoon thuiskomen, op 20 graden zetten, en het wordt geregeld.
(deze week zonder programmering gedaan, te onregelmatig thuis)
Echter, gisteravond programmering even aangedrukt, en vanochtend in een voorverwarmde huiskamer komen.
Zekers!
Ik had het jaren eerder moeten vinden op het internet, wat een genot zo.
Geen gezeur meer met al die knoppen.
Gewoon thuiskomen, op 20 graden zetten, en het wordt geregeld.
(deze week zonder programmering gedaan, te onregelmatig thuis)
Echter, gisteravond programmering even aangedrukt, en vanochtend in een voorverwarmde huiskamer komen.
quote:Dit schreef Dayenne
Top! Het zal ook behoorlijk besparen, denk ik zo.
Waarschijnlijk wel.
Waar je voorheen als je thuiskwam die knoppen een slinger gaf naar stand 4 oid voor de rest van de dag, wordt ie nu tussendoor soms bijna dichtgezet omdat de kamer op temperatuur is.
Zo dan, het stookseizoen is zo'n beetje wel afgelopen.
Dus kan ik de balans opmaken of het naast het gebruiksgenot ook nog wat heeft opgeleverd.
Op de radiatoren hebben wij hier in de flat van die digitale verbruiksmeters zitten.
Als ik de standen nu opneem en vergelijk met mijn laatste jaarafrekening dan heb ik 2374 minder eenheden verbruikt, wat neerkomt op een bedrag van ? 214,00.
Aanschafprijs van het geheel:
Thermostaat + stelaandrijving: ? 81,99
Extra stelaandrijving voor andere radiator: ? 39,99
Totaal ? 121,98
Nou, die aanschaf heb ik dus snel terugverdiend, en nog hou ik geld over.
Daarnaast kan ik vertellen dat het systeem niet eenmaal een storing heeft gegeven, dus wat mij betreft een echte aanrader.
quote:Dit schreef Dayenne Nav dit draadje heb ik mijn hulp er over getipt. Zij is ook erg tevreden!
Mooi verbruik hoor!
Goed om te lezen dat het draadje dan nog nut heeft gehad ook. ;-)
Ja ik ben wel tevreden over het mindere verbruik.
Juist omdat ik verder niet bewust aan het minderen ben geweest qua 'stoken', dus puur een resultaat van het apparaat.