quote:Dit schreef roely Woon werk verkeer is een keuze van jezelf welke auto waar ga je wonen krijg ik reiskosten enz enz
Ik heb het over dienstreizen tijdens je werk moeten reizen van de ene klant naar de andere klant zoal in de thuiszorg kraamzorg mijn regio is heel groot
Ja moet ik ook, en ik krijg slechts 19 cent per km dienstreis. Ik plan dus heel zorgvuldig mijn huisbezoeken
Je krijgt dus 30 CT per km...
Benzine kosten....10 CT per km als je rond de 1 op 15 rijdt.
Je houdt dus 20 CT per km over......
Je rijdt veel zeg je....
Gokje. 500 km pw.is 100 euro
Dat maakt 400 euro per maand......over....
Ruilen ?
Ik denk dat vele met je willen ruilen die maar 19 CT krijgen.
30 cent per km is riant. Ik krijg 19 cent onbelast en zo uit mijn hoofd 8 cent belast. Er zijn jaren geweest dat ik bijna 10.000 km aan dienstreizen declareerde. Dat was ongeveer de helft van het totaal aantal km wat ik reed. Dan schrijf je dus behoorlijk af op je auto voor niet-prive gebruik. Die vergoeding dekt dat in ieder geval niet. Op de site van de ANWB kun je berekenen wat je auto per km kost (dus inclusief afschrijving, benzine, onderhoud, verzekering en wegenbelasting). Dat is al snel meer dan 30 cent per km.
Wegenbelasting kun je m.i. niet doorberekenen....je moet toch al betalen en je gaat niet meer betalen dan dat je al deed.
Verzekering weer wel omdat dat per zoveel duizend km omhoog gaat.
Wil je minder km rijden?
Wil je een hogere vergoeding?
Wil je stoppen met je werk ?
Wil je je auto wegdoen en fietsen ?
Wil je regio afspraken ?
Of denk je, die auto reed ik al, was al verzekerd, wegenbelasting moest ik ook al betalen, zijn winterbanden alleen voor zakelijke km veilig of prive rijd dat ook fijn ?
Dus rest, een beurt meer per jaar, waarde verlies is iets hoger, slijtage banden. Dan is de berekening die eerder is gegeven de 400 p/m toereikend denk ik.
400x12=4800 Dat ben je niet p/j kwijt aan banden, extra beurt en waardeverlies
Ik denk hoe meer je gaat rijden hoe goedkoper het wordt
maar dat is het niet ik rij ongeveer 50 per dag en de auto is alleen voor mijn werk voor mij moet er flink wat bij om dienstreizen te rijden vooral de afschrijving .
quote:Dit schreef roely Ik denk hoe meer je gaat rijden hoe goedkoper het wordt
maar dat is het niet ik rij ongeveer 50 per dag en de auto is alleen voor mijn werk voor mij moet er flink wat bij om dienstreizen te rijden vooral de afschrijving .
Tja... het blijft een persoonlijk iets. Je rijd 200 km x 45 weken = 9000 km ( met vergoeding)
Ik rij ongeveer dezelfde km prive, zonder vergoeding...
Twee voorgaande jaren reed ik 20.000 per jaar zonder vergoeding..
Maar procentueel gezien maakt het niets uit denk ik. Als je minder km rijd, heb je ook minder afschrijving, minder slijtage enz enz
quote:Dit schreef roely Ik denk hoe meer je gaat rijden hoe goedkoper het wordt
maar dat is het niet ik rij ongeveer 50 per dag en de auto is alleen voor mijn werk voor mij moet er flink wat bij om dienstreizen te rijden vooral de afschrijving .
? 0,19 is het maximum wat de werkgever onbelast mag vergoeden.
Over het meerdere is loonheffing verschuldigd. >>LINK<<
De werkgever zal dit inhouden op je salaris, zodat de vergoeding netto dus minder is dan ? 0,30.
Ga uit van circa 40%, dan is de feitelijke vergoeding circa ? 0,255 per kilometer.
Ik wil niets gewoon even sparren hoe het met jullie OAers is geregeld op het werk met dienstreizen daar word je altijd wijzer van toch ?......
Maar ik hou er dik geld aan over maar zo voel ik het niet de vraag was meer een stuk informatie voor mezelf .