Mijn zoon van 16 heeft gesolliciteerd bij een broodjesverkoopketen. Nu is hem gevraagd om 15 uur proef te draaien onbetaald. Hij is hier zelf nogal verbolgen over. Ik niet.
Wat is gebruikelijk?
Dit onderwerp is gesloten. door Poppetje zelf op 31 mei 2017 om 07:43:22 |
Terug naar de lijst
-
20 feb '17 - 17:19:30
-
Niet doen!
20 feb '17 - 17:20:16 -
quote:
Dit schreef Poppetje
Mijn zoon van 16 heeft gesolliciteerd bij een broodjesverkoopketen. Nu is hem gevraagd om 15 uur proef te draaien onbetaald. Hij is hier zelf nogal verbolgen over. Ik niet.
Wat is gebruikelijk?
Sorry... Ga jij 15 uur ergens voor niks werken... Tis geen vrijwilligers werk... Word echt steeds gekker...20 feb '17 - 17:21:40 -
quote:
Dit schreef Poppetje
..
Wat is gebruikelijk?
Ten minste 15 x wm uurloon20 feb '17 - 17:23:37 -
Ik zou voor 4 uur gaan
Heeft mijn dochter ook gedaan ooit, bij de McD
Was alleen even checken qua aansprakelijkheidsverzekering en ongevallenverzekering
Ze heeft die 4 bij t contract als extra vakantieuren gekregen20 feb '17 - 17:24:42 -
15 uur? Dat zijn twee hele dagen! Nee hoor, daar zou ik echt niet mee instemmen. En daarna nog een proeftijd ook zeker, met een 0-urencontracr 😈
20 feb '17 - 17:39:34 -
15 uur vind ik nogal veel.
20 feb '17 - 17:41:53 -
Belachelijk om iemand onbetaald 15 uur te laten proefdraaien. Met welke reden? Je bent toch aan het werk ook al kost het iemand anders in het bedrijf ook tijd en moeite om een ander in te werken? Dat hoort erbij vind ik.
En hoe zit het met verzekeringen enzo tijdens het proefdraaien?20 feb '17 - 17:45:18 -
Ik vind het heel veel.
Mijn zoon werkt in een eetcaf?. Hij heeft een avondje proef gedraaid, een aantal uren.20 feb '17 - 17:53:54 -
quote:
Dit schreef Poppetje
Wat is gebruikelijk?
15 uur onbetaald proefdraaien is best veel. Maar de keus ligt natuurlijk bij hem. Is het baantje hem dit waard of niet. Als hij het weigert gaat de baan naar een ander.20 feb '17 - 18:22:21 -
quote:
Dit schreef Boep
15 uur onbetaald proefdraaien is best veel. Maar de keus ligt natuurlijk bij hem. Is het baantje hem dit waard of niet. Als hij het weigert gaat de baan naar een ander.
Ja dat.... Hij hikt al anderhalf jaar tegen solliciteren aan. Nu heeft hij eindelijk een bedrijfsleider getroffen bij het langs gaan bij diverse zaken en was hij enthousiast..... Ik denk dan "je moet ergens beginnen."
Dat van die verzekering is wel een goeie trouwens.20 feb '17 - 18:28:37 -
Misschien kan hij voorstellen: bij goed bevallen wederzijds, 50% van de uren alsnog uitbetaald.
20 feb '17 - 18:31:43