Vaatwasser probleem na renovatie keuken.

Vaatwasser probleem na renovatie keuken. 

Onderwerp van tinkerbella

Terug naar de lijst
  1. Op 5 Aug gingen ze van een aannemersbedrijf in opdracht van woningcorporatie een nieuwe keuken plaatsen bij mij.
    Daar is van alles mis mee, afzuigkap hangt bijv 1.05 meter boven mijn kookplaat.
    Maar ook is er over ventilatiesysteem ventiel een koof gezet, en ik heb een inductiefornuis gekocht maar denk dat ik daar helemaal niet de geschikte aansluiting voor heb, deze tikt heel erg bij meer dan 2 pannen maar ik dacht dat ik 2 fasen had omdat ik altijd een keramisch fornuis had met een perilex stekker, maar dat is weer een ander probleem.
    Mijn vaatwasser is links in de keuken geplaatst, ze zeiden dat dat wel kon, was niet moeilijk.
    De loodgieter vond het aansluiten blijkbaar nogal ingewikkeld want onder het werken was die aan het vloeken en tieren dat ik er naar van werd.
    Hij ging weg en toen begon het dus met lekken.
    De volgende dag kwam hij weer omdat ik dus de lekkage had gemeld zowel in het gootsteenkastje als achter het aanrecht waar de aan en afvoer vd vaatwasser lagen, hij is gekomen en had het verholpen zei hij, hij had een hele zooi kit bij de afvoer buis verwerkt zodat de afvoer buis bleef zitten vermoed ik, deze zat eerst met tie rips vast en nu met metalen iets, ik moest de vaatwasser aanzetten, deze begon af te pompen en hij zei dat het okay was en ging weg.
    Daarna kreeg ik door dat water bleef staan in de vaatwasser waarna ik weer belde naar het aannemersbedrijf en ze wilden dat ik een vaatwasser monteur belde en het zelf ging betalen maar ik zei dat ik niet dacht dat het aan de vaatwasser lag, ook bleef ik lekkage houden.
    Gisteren kwam na lang wachten eindelijk een monteur.
    Hij ontdekte wat ik al had vermoed, de kit was dusdanig aangebracht dat de afvoer bijna geblokkeerd was, er was nog een heel klein gaatje te zien, zie foto.
    Ook had hij alle slangen wat korter gemaakt naar de vaatwasser toe en de wasbak bleek niet goed te zitten, de loodgieter had niet passende rubbers en bevestiging materiaal bevestigd voor een vierkante wasbak ipv voor een ronde.
    Hij heeft gewacht tot de vaatwasser een kort programma afmaakte, water af had gepompt en alleen nog water onderin het filter stond zoals gewoonlijk, dus dat leek goed te werken.
    Maar net als de vorige keer kwam ik er dus vanmorgen achter dat er weer water ook boven het filter en op de bodem vd vaatwasser stond.
    Ik heb nu eerst de vaatwasser aangezet, dan begint deze het water af te pompen, daarna vaatwasser uitgezet, kraan van de vaatwasser nu dicht gedraaid net als de vorige keer en toen liep er geen water meer de vaatwasser in.
    Wat kan er aan de hand zijn?
    Ik zal foto's bijvoegen van hoe het geplaatst is allemaal, is dat normaal want ik weet het niet.
    Maar zou nu echt mijn vaatwasser stuk zijn, hij deed t altijd gewoon en nog steeds maar er loopt steeds water in nu.
    Wie kan me alsjeblieft advies geven?







    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  2. Wat een zooitje zeg.
    Sterkte ermee.

  3. quote:
    Dit schreef Marlies
    Wat een zooitje zeg.
    Sterkte ermee.


    Dankje Marlies Smile

  4. Hier nog wat foto's ..
    Plaatje
    Plaatje
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Wat een ellende.
    Ik kan je geen advies geven helaas.
  6. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Kijk eens in de beschrijving van de vaatwasser, hoe lang de afvoerslang van de vaatwasser mag zijn.
    Misschien loopt er een deel van het water in de afvoerslag, terug de vaatwasser in?
  7. Die-vers
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Kijk eens in de beschrijving van de vaatwasser, hoe lang de afvoerslang van de vaatwasser mag zijn.
    Misschien loopt er een deel van het water in de afvoerslag, terug de vaatwasser in?


    Daar denk ik ook aan.

    Welke kant loopt de afvoer op.
    Links van vaatwasser of rechts van of onder van gootsteen naar beneden door de vloer.
  8. Die-vers
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Ik denk slang van vaatwasser over de vloer naar gootsteen te zien lopen?
  9. Bericht van Paulus is op 31-08-2024 om 15:39:56 uur verwijderd door Paulus.

    Reden: Hhhbvv

     
    Bericht van Die-vers is op 31-08-2024 om 15:18:41 uur verwijderd door Die-vers.

    Reden: Klopt niet

     

  10. quote:
    Dit schreef Die-vers
    Ik denk slang van vaatwasser over de vloer naar gootsteen te zien lopen?


    Ja inderdaad ik heb ook wat fotos ook onder Marlies haar bericht gezet...daar staat de keuken op en zie je vaatwasser en fornuis links en gootsteenkastje 3e kastje vanaf links gezien
    Plaatje
  11. Die-vers
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Dus die veiligheids/waterslot ligt, zoals Paulus zei, op de vloer onder laatste keukenkast?
    Die laatste foto is vanachter het fornuis gemaakt.

    En op foto is vaatwasser naar voren/opzij geschoven.
    Staat normaal tegen fornuis aan ?
Terug naar de lijst