quote:
Dit schreef Tinus
Omdat ze dan werknemer is en de werkgever allerlei dingen moet regelen zoals werkgeverslasten.
Hoeft niet hoor, als kleine ondernemer kun je hier heel goed je verdiensten invullen minus de kosten. De vergoeding die ik voor de commissie inwoners ontving vulde ik hier overigens ook in.
In het geval van Kaatje is er maar 1 opdrachtgever en dat is wel trikkie, want lijkt op een verkapt dienstverband en dan heb je gelijk.
-
5 nov '19 - 21:58:44
-
quote:
Dit schreef nibo
Hoeft niet hoor, als kleine ondernemer kun je hier heel goed je verdiensten invullen minus de kosten. De vergoeding die ik voor de commissie inwoners ontving vulde ik hier overigens ook in.
In het geval van Kaatje is er maar 1 opdrachtgever en dat is wel trikkie, want lijkt op een verkapt dienstverband en dan heb je gelijk.
Ze gaat 10 maanden werken voor 1 opdrachtgever dan heeft ze 2 maanden over om voor meer klanten te werken of enkele uurtjes er bij tijdens de 10 maanden voor een ander . Facturen ruilen met anderen kan ook 😊5 nov '19 - 22:25:53 -
quote:
Dit schreef Dirk
Ze gaat 10 maanden werken voor 1 opdrachtgever dan heeft ze 2 maanden over om voor meer klanten te werken of enkele uurtjes er bij tijdens de 10 maanden voor een ander . Facturen ruilen met anderen kan ook 😊
>>LINK<<
Je moet ook nog rekening houden met de 70 % "regel"
Ik acht de kans dat er gecontroleerd wordt overigens niet zo heel groot, maar je weet dat natuurlijk nooit.5 nov '19 - 22:36:25 / 5 nov '19 - 23:28:35 -
quote:
Dit schreef Tinus
Mag ik vragen wat voor soort werk het ongeveer is?
Coördinator projectbureau bij een stichting. De vrijwilligers die bij het projectbureau werken, zijn mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Op die 2 ochtenden zou ik het werk over die mensen moeten verdelen en ze begeleiden. Website beheren, nieuwsbrief versturen etc.5 nov '19 - 23:34:59 -
quote:
Dit schreef Joy
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit sterk riekt naar verkapt werkgeverschap. 10 maanden per jaar en de andere 2 maanden is het bedrijf gesloten? Het bedrijf biedt een ZZP-er een bedrag incl. BTW (da's wel heel bijzonder)?
Kaatje, stel de nodige vragen alsjeblieft!
Daarom ben ik dit draadje ook gestart5 nov '19 - 23:35:43 -
quote:
Dit schreef nibo
.
Het gaat niet om wat Kaatje moet doen/invullen, maar wat de werkgever moet doen. Die heeft geen zin in de lasten van het werkgeverschap en probeert er een ZZP constructie van te maken. 'Overige werkzaamheden' kan bij betrekkelijk marginale klussen, bv alleen wat websitebeheer (elke maand activiteiten plaatsen bv).
De omschrijving die Kaatje geeft van haar werk lijkt me wijzen op 'gezagsverhouding'. In feite is ze onderdeel van het management met gezagsverhouding naar boven en naar beneden. .6 nov '19 - 07:42:09 / 6 nov '19 - 08:10:31 -
Het is mij inmiddels duidelijk dat de constructie die zij hebben bedacht, mij niet lekker zit.
Vraag me alleen af hoe veel interimmers dit doen. Vaak ook zzp'ers die als manager worden ingehuurd voor een langere periode fulltime. Die zijn dan ook niet in dienst. Of is dat anders?6 nov '19 - 08:57:26 -
Ik heb 11 jaar zo gewerkt
Tegen een tarief dat niet leek op salaris, btw exclusief
Twee grote opdrachten pj en een paar kleinere
Had eigen pensioending, aanspr verzekering en arbeidsongeschiktheid-iets
Twee jaar bij 1 opdrachtgever geweest
Heel blij dat ik toen niet ben gecontroleerd door de belastingdienst
6 nov '19 - 09:04:23 -
quote:
Dit schreef kaatje
Het is mij inmiddels duidelijk dat de constructie die zij hebben bedacht, mij niet lekker zit.
Vraag me alleen af hoe veel interimmers dit doen. Vaak ook zzp'ers die als manager worden ingehuurd voor een langere periode fulltime. Die zijn dan ook niet in dienst. Of is dat anders?
Er zijn diverse buro's die als tussenpersoon zeg maar functioneren, je laat je inhuren door hen en zij leveren diensten dus personeel ( de ingehuurde) aan organisaties.
Detacheringsburo's dus
6 nov '19 - 09:23:53 -
quote:
Dit schreef Sheeba
Er zijn diverse buro's die als tussenpersoon zeg maar functioneren, je laat je inhuren door hen en zij leveren diensten dus personeel ( de ingehuurde) aan organisaties.
Detacheringsburo's dus
Diegenen op wie ik doelde, deden dat niet via een tussenpersoon, dus geen detachering.6 nov '19 - 09:36:44 -
quote:
Dit schreef kaatje
Diegenen op wie ik doelde, deden dat niet via een tussenpersoon, dus geen detachering.
Aha oke...6 nov '19 - 09:43:35 -
quote:
Dit schreef kaatje
Vraag me alleen af hoe veel interimmers dit doen. Vaak ook zzp'ers die als manager worden ingehuurd voor een langere periode fulltime. Die zijn dan ook niet in dienst. Of is dat anders?
Interim managers worden als zzp-er geaccepteerd als ze binnen een bepaalde periode volgtijdelijk meerdere opdrachten vervullen.
Ze hoeven dus niet gelijktijdig meerdere opdrachtgevers te hebben.6 nov '19 - 10:19:29