Vandaag hadden we het over arbeidscontracten, volgens WAB, mag je er 3 >>LINK<< behalve wanneer de CAO anders zegt.
Collega zegt, ik werk via Start en mag er 5 achter elkaar (zonder tussenpozen) en max 5.5 jaar. Maar volgens mij klopt dat niet, mag ze ook via start er maar 3. De Cao Abu heb ik wel in gekeken, maar zag het zo snel niet. Wie weet hoe dat zit, we vallen als organisatie onder de Cao van de gemeente.
quote:Dit schreef Rose_s Vandaag hadden we het over arbeidscontracten, volgens WAB, mag je er 3 >>LINK<< behalve wanneer de CAO anders zegt.
Collega zegt, ik werk via Start en mag er 5 achter elkaar (zonder tussenpozen) en max 5.5 jaar. Maar volgens mij klopt dat niet, mag ze ook via start er maar 3. De Cao Abu heb ik wel in gekeken, maar zag het zo snel niet. Wie weet hoe dat zit, we vallen als organisatie onder de Cao van de gemeente.
quote:Dit schreef Rose_s Vandaag hadden we het over arbeidscontracten, volgens WAB, mag je er 3 >>LINK<< behalve wanneer de CAO anders zegt.
Voor uitzendbureaus gelden andere regels. Hoe het precies zit weet ik niet, maar bij ons werkt een Pool die eerst via het uitzendbureau werkte, daarna via een tijdelijk contract bij ons. Hij moest een vast contract van ons krijgen, maar koos ivm huisvesting (via uitzendbureau ) toch om verder via het uitzendbureau bij ons te blijven werken. Dat kon omdat inderdaad de regels daarvoor ruimer zijn.
Jullie kunnen het in je CAO opzoeken, desnoods de vakbond bellen
Wat in de CAO voor jou geldt, geldt m.i. ook normaliter voor haar.
Nee zij werkt via een andere CAO, nl uitzendbureau, dat is de Abu. Bij ons was het Car uwo oid maar heet anders.
Ik heb de Cao uitzendbureau op internet opgezocht maar daar zie k het niet in de index staan.
CNV bellen kan altijd nog. Hier is zoveel expertise, ik kom er met Google ook niet uit.
Voor uitzendbureaus gelden andere regels. Hoe het precies zit weet ik niet, maar bij ons werkt een Pool die eerst via het uitzendbureau werkte, daarna via een tijdelijk contract bij ons. Hij moest een vast contract van ons krijgen, maar koos ivm huisvesting (via uitzendbureau ) toch om verder via het uitzendbureau bij ons te blijven werken. Dat kon omdat inderdaad de regels daarvoor ruimer zijn.
Er is sinds 1 januari wel het een en ander veranderd maar hoe kwamen we niet helemaal uit.
Er is sinds 1 januari wel het een en ander veranderd maar hoe kwamen we niet helemaal uit.
Voor uitzendkrachten is vooral veranderd dat ze recht hebben op transitievergoeding vanaf dag 1. Voor zover ik weet is er in de fasering niets aangepast. Wel kan ervoor gekozen worden in de eerste 26 weken het wettelijk ketenverhaal te volgen. Hoe dat werkt weet ik niet
De WAB heeft vooral groot onderscheid gemaakt tussen uitzendkrachten en payrolling.
Ik weet niet hoe lang jouw collega al bij jullie werkt maar doorgaans wordt na fase A (26 weken) een besluit genomen om iemand in dienst te nemen of niet (zou ik doen, stuk voordeliger) en dan treedt de WAB in werking en tellen de 26 weken mee
Formeel kan ze inderdaad 5,5 jaar als uitzendkracht werken