Infrarood panelen
Onderwerp van Carlita
BEHEERD DOOR:
Terug naar de lijst
-
In het energie draadje is er al over gesproken.
Ik ga hier morgen eens verder naar kijken.
Ik heb bij bol 2 soorten in m'n favorieten gezet
Ik wil apparaten die verplaatsbaar zijn.
Ik denk dat ik er 2 wil, 1 voor boven en 1 voor beneden.
Belangrijk vind ik dat ie weinig geluid geeft.
Ehh...
Waar let ik verder op ?
Moet zuinig zijn in gebruik.
Moet er leuk uitzien 🤔.
Heb jij een infraroodpaneel ?
Heb jij nog tips?
Morgen verder met m' n 'energieplan'.
-
Ik lees mee
Wil er eentje voor mijn werkkamer
Collega raadde Trotec aan
Zij heeft een 1100, ik denk dat ik een 600 neem
Op losse pootjes, makkelijk verplaatsbaar
-
Ik wil er ook een.
Welke zijn jouw favorieten, Carlita?
-
Ik heb er 1,ik vind de warmte die eraf komt wat matigjes. Ik heb hem nu op de muur gehangen omdat ik daar meer ruimte heb,eens zien hoe dat gaat bevallen.
-
Ik heb nog weinig gekeken naar infrarood panelen.
Nu wel.
Mijn zoon studeert veel thuis op zijn kamer.
Met de de centrale verwarming moet het beneden warm zijn voordat die boven gaat warmen. En de verwarming op zijn kamer zit achter zijn bed.
Voor hem denk ik ideaal zo'n infrarood paneel op zijn kamer.
Of maak ik een denkfout (zo simpel kan het toch niet zijn...?)
-
ArnoM
Ik ben ik, niet jij
quote:
Dit schreef Patricia
Ik heb nog weinig gekeken naar infrarood panelen.
Nu wel.
Mijn zoon studeert veel thuis op zijn kamer.
Met de de centrale verwarming moet het beneden warm zijn voordat die boven gaat warmen. En de verwarming op zijn kamer zit achter zijn bed.
Voor hem denk ik ideaal zo'n infrarood paneel op zijn kamer.
Of maak ik een denkfout (zo simpel kan het toch niet zijn...?)
In het verwarmingsplan tijdens de bouw van een huis wordt de slaapkamer op een lagere temperatuur berekend dan de woonkamer. Er wordt gedacht (foutief, maar zo staat het nu eenmaal in het bouwbesluit) dat slaapkamers alleen om te slapen zijn. Ik meen dat de temperatuur voor een slaapkamer op 16 graden wordt gezet.
Heeft niets met woonkamer warm dan pas slaapkamer te maken, want verwarmen gaat over alle ruimtes tegelijk waar de radiator open staat. Het is de capaciteit van de radiator in die kamer die de temperatuur bepaald.
En dan zit je ook nog dat de sensor die bepaald of er meer verwarmd moet worden in de woonkamer hangt. Dus als die op temperatuur is, stopt het actief verwarmen voor alle ruimtes (bovenstaande geldt voor woningen met een centrale berwarming).
Als een slaapkamer ook als verblijfsruimte wordt gebruikt is bijverwarmen met een 2e bron vaak noodzakelijk.
-
Dankjewel, duidelijk.
Dan ga ik op zoek naar een slimme bij-verwarming
[SMILIE00009👍👍👍
-
quote:
Dit schreef Rose_s
Ik heb er 1,ik vind de warmte die eraf komt wat matigjes. Ik heb hem nu op de muur gehangen omdat ik daar meer ruimte heb,eens zien hoe dat gaat bevallen.
Wát voor één?
-
quote:
Dit schreef Marlies
Ik wil er ook een.
Welke zijn jouw favorieten, Carlita?
Chips, foutje, ik had wat favorieten, maar dit betrof de convector kachels, die ga ik niet doen (denk ik)...
even focus op de infra rood.
ik kom er op terug.
-
quote:
Dit schreef Dianaa
Ik lees mee
Wil er eentje voor mijn werkkamer
Collega raadde Trotec aan
Zij heeft een 1100, ik denk dat ik een 600 neem
Op losse pootjes, makkelijk verplaatsbaar
Heb je een linkje @Dianaa ?
Ik krijg m niet te voorschijn getoverd
-
quote:
Dit schreef ArnoM
In het verwarmingsplan tijdens de bouw van een huis wordt de slaapkamer op een lagere temperatuur berekend dan de woonkamer. Er wordt gedacht (foutief, maar zo staat het nu eenmaal in het bouwbesluit) dat slaapkamers alleen om te slapen zijn. Ik meen dat de temperatuur voor een slaapkamer op 16 graden wordt gezet.
Heeft niets met woonkamer warm dan pas slaapkamer te maken, want verwarmen gaat over alle ruimtes tegelijk waar de radiator open staat. Het is de capaciteit van de radiator in die kamer die de temperatuur bepaald.
En dan zit je ook nog dat de sensor die bepaald of er meer verwarmd moet worden in de woonkamer hangt. Dus als die op temperatuur is, stopt het actief verwarmen voor alle ruimtes (bovenstaande geldt voor woningen met een centrale berwarming).
Als een slaapkamer ook als verblijfsruimte wordt gebruikt is bijverwarmen met een 2e bron vaak noodzakelijk.
Dank je wel@ArnoM wat duidelijk uitgelegd, energie is een afdeling waar ik (nog) niet handig in/ mee ben.
-
Link naar infrarood Trotec
>>LINK<<
Morgen verder met het energie-onderzoek
Terug naar de lijst