quote:Dit schreef wollenberg maar volgens mij kan hij je een bekeuring geven als hij je staande houd anders niet
Nee, is niet nodig om direct staandegehouden te worden. Een BOA van Rijkswaterstaat mag je niet staandehouden, dus dat wordt lastig als dat wel zou moeten
Hier het bericht dat vanaf 10 juli 2019 een BOA van Rijkswaterstaat juist hiervoor boetes mag uitschrijven: >>LINK<<
Er hoeft geen bewijs te zijn van bijv een foto oid. Een BOA is een beëdigd ambtenaar in functie en zijn verhaal is bewijs genoeg.
Blijft over het stuk weg, hoe onduidelijk het is en hoe laat de boete is uitgeschreven en hoe laat jullie daar zouden hebben gereden.
Op de boete staat als het goed is de hectometerpaal genoteerd waar de overtreding zou hebben plaatsgevonden. Zoek die hectometer paal eens op op google maps streetview (wil ik wel bij helpen als je aan kunt geven bij welke hectometer paal het was). Ik rijd de A9 dagelijks (tussen Haarlem en Beverwijk) en het stuk vanaf Beverwijk tot Alkmaar al meer dan 20jaar bijna wekelijks. Ben dus wel bekend met deze weg.
Hoop voor je dat bezwaar gaat helpen. Weet niet of het helpt, maar wie weet.
Ruk dit Marry.
ik denk als je het werkelijk voor laat komen en je moet betalen dat de helft al wordt kwijtgescholden omdat het al
* 5 maanden geleden is
* je een eerlijk burger bent
* jouw situatie dermate is dat je het nauwelijks kan betalen.
quote:Dit schreef twelve Het is altijd een beetje gissen of je bezwaar wel of niet gegrond wordt verklaard. Maar ik zou je zeker aanraden om bezwaar te maken.
Heb dit zelf al heel vaak gedaan voor van alles en nog wat, en met goede argumenten is bezwaar maken of in beroep gaan absoluut niet kansloos.
Als je toch verliest zul je echter door de zure appel heen moeten bijten.
Wat Twelve schrijft dus.
Niet geschoten is altijd mis. Wellicht is er een betalingsregeling mogelijk als je toch moet betalen.
quote:Dit schreef Marry
We gaan zeker bezwaar aantekenen
En tja, als het op betalen aankomt, dan zal ik zeker een betaalregeling gaan treffen
Komt goed
Het is maar geld
Het is wat het is
Agnes en robinet even lezen. Samen kijken wat het moet worden. Succes.
Een BOA is inderdaad bevoegd on een proces verhaal op te maken als hij/zij een overtreding constateert. Ik begrijp dat je hierover gebeld bent. Heeft degene die je gesproken hebt je verteld dat je niet tot antwoorden verplicht was en je het recht had op bijstand van een advocates/raadsman?
Het klinkt alsof je telefonisch verhoord bent en dat voor jou dat niet duidelijk was.
Er is een proces verbaal opgemaakt, dat kun je bij de officier van justitie opvragen in jouw arrondissement, zeker doen!
quote:Dit schreef wollenberg maar volgens mij kan hij je een bekeuring geven als hij je staande houd anders niet
Nee, dat is niet zo, de constatering van een overtreding hoeft niet op heterdaad bekeurd te worden en de overtreder hoeft niet staande gehouden te worden.
Ik denk overigens wel dat de bewijslast hier heel erg dun is.