Juridisch vraagstuk ivm ontslag

Juridisch vraagstuk ivm ontslag 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Doen wat de advocaat zegt. Gesprek ingaan en alleen maar luisteren. Verder niks. Bij voorkeur met iemand anders erbij, als extra set oren.

En een gespreksverslag vragen, zodat zwart op wit staat wat ze gezegd hebben. Kunnen daar geen misverstanden over bestaan.
  2. Loeki
    al sinds de oprichting

Toon alleen de berichten van Loeki
    Inderdaad, gesprek gaan voeren, met een vertrouweling erbij.
    En dan maar kijken wat ze voorstellen.
    Niet direct op reageren, maar aangeven dat hij daar een paar dagen de tijd voor wilt nemen om het met de advocaat te overleggen.
  3. Dion
    Scribo ergo sum

Toon alleen de berichten van Dion
    Terugkeren lijkt me geen optie.

Werkgever wil blijkbaar van je vriend af.
    Als ze besluiten om alsnog de dienstbetrekking voort te zetten, gaan ze (grote kans) nu wel een dossier opbouwen, waarna ze opnieuw een ontslagaanvraag kunnen indienen, ditmaal tegen een lagere ontslagvergoeding.

Als de rechter heeft gezegd dat de factor bij de ontslagvergoeding 1,5 is, valt er voor je vriend m.i. weinig te onderhandelen. Het bedrijf zal echt niet een nog hogere ontslagvergoeding voorstellen, dus hij kan er alleen slechter op worden.

Die 14 dagen is me niet helemaal duidelijk.
    Heeft de rechter uitgesproken dat de werkgever 14 dagen de tijd heeft om het ontslag in te trekken (zodat ze vriend weer opnieuw in dienst nemen en geen ontslagvergoeding hoeven te betalen.)

Als je vriend toch gaat onderhandelen, zou ik, als ik hem was, bij laten staan door een advocaat.
  4. Invullen... kan ik ook; maar is zo weinig zinvol! Het gaat om de vordering en de uitspraak.
  5. quote:
    Dit schreef Jelle56
    Invullen... kan ik ook; maar is zo weinig zinvol! Het gaat om de vordering en de uitspraak.

Het punt is Jelle de rechter heeft uitspraak gedaan, het bedrijf had ontslag aangevraagd. Nu trekken ze het ontslag in. Dat mag

Hij moet op gesprek komen en wij denken dat ze hem een andere functie gaan aanbieden. Op een bepaalde afdeling zijn er plotseling twee mensen weggegaan en die moeten opgevuld worden. Alleen is dat voor mijn vriend een lagere functie als dat hij had.

Mag hij dit weigeren?

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, deze soap loopt al vanaf januari Smile
  6. quote:
    Dit schreef Schanulleke

Het punt is Jelle de rechter heeft uitspraak gedaan, het bedrijf had ontslag aangevraagd. Nu trekken ze het ontslag in. Dat mag

Hij moet op gesprek komen en wij denken dat ze hem een andere functie gaan aanbieden. Op een bepaalde afdeling zijn er plotseling twee mensen weggegaan en die moeten opgevuld worden. Alleen is dat voor mijn vriend een lagere functie als dat hij had.

Mag hij dit weigeren?

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, deze soap loopt al vanaf januari Smile

Er is een vordering, blijkbaar van het bedrijf. Die vordering - verbreking van de arbeidsovereenkomst? - is blijkbaar toegewezen. In dat geval is er gewoon geen arbeidsovereenkomst meer en is er geen optie voor het bedrijf om daarop terug te komen. Vandaar mijn vragen, want ik vermoed dat er sprake is van een andere vordering of van een afwijkende uitspraak en dat is in dit geval nogal belangrijk.,
  7. quote:
    Dit schreef Jelle56

Er is een vordering, blijkbaar van het bedrijf. Die vordering - verbreking van de arbeidsovereenkomst? - is blijkbaar toegewezen. In dat geval is er gewoon geen arbeidsovereenkomst meer en is er geen optie voor het bedrijf om daarop terug te komen. Vandaar mijn vragen, want ik vermoed dat er sprake is van een andere vordering of van een afwijkende uitspraak en dat is in dit geval nogal belangrijk.,

Ik heb er geen ervaring mee ( gelukkig) maar voor zover ik de uitspraak gelezen heb is er geen afwijking of zo. De rechter wil ontbinden met een x bedrag, het bedrijft heeft nog twee weken om er tegen in te gaan en dat hebben ze gedaan. Blijkbaar mag dat dus en het bedrijf heeft het ontslag ingetrokken

Ik denk dat ze willen onderhandelen over het bedrag dinsdag of zo.
  8. quote:
    Dit schreef Schanulleke

Ik heb er geen ervaring mee ( gelukkig) maar voor zover ik de uitspraak gelezen heb is er geen afwijking of zo. De rechter wil ontbinden met een x bedrag, het bedrijft heeft nog twee weken om er tegen in te gaan en dat hebben ze gedaan. Blijkbaar mag dat dus en het bedrijf heeft het ontslag ingetrokken

Ik denk dat ze willen onderhandelen over het bedrag dinsdag of zo.

De rechter heeft of ontbonden of een schikkingsvoorstel... dat eerste is een uitspraak, het tweede niet. Dat is nogal bepalend voor het gesprek dat moet plaatsvinden.
  9. quote:
    Dit schreef Jelle56

De rechter heeft of ontbonden of een schikkingsvoorstel... dat eerste is een uitspraak, het tweede niet. Dat is nogal bepalend voor het gesprek dat moet plaatsvinden.

Dan denk ik dat het een schikkingsvoorstel is geweest, gezien het feit dat ze er dus op terug kunnen/mogen komen.

En dan denk ik dat ze het bedrag wat de rechter schappelijk vindt dus teveel vinden.
  10. quote:
    Dit schreef Schanulleke

Dan denk ik dat het een schikkingsvoorstel is geweest, gezien het feit dat ze er dus op terug kunnen/mogen komen.

En dan denk ik dat ze het bedrag wat de rechter schappelijk vindt dus teveel vinden.

Kan je me de uitspraak per pb zenden... dan kan ik er echt iets zinnigs van zeggen!
  11. quote:
    Dit schreef Jelle56

Kan je me de uitspraak per pb zenden... dan kan ik er echt iets zinnigs van zeggen!

Ik heb de uitspraak niet zelf die heeft mijn vriend, dat zal ik moeten vragen
  12. quote:
    Dit schreef Schanulleke

Ik heb de uitspraak niet zelf die heeft mijn vriend, dat zal ik moeten vragen

Ik wil graag meedenken... maar dan is dit wel nodig.
Terug naar de lijst