Het lullige is, dat hij al tijdens zijn sollicitatie heeft vrijgevraagd. Twee dagen, en dat werd goedgekeurd..en om dat Vodafone zelf de training een week verzet heeft mocht het nu niet..
Het is en blijft lullig, maar.........
Als het jouw bedrijf was dan...ik zou in 'mijn bedrijf' nl geen 'half-opgeleide' mensen aan de telefoon willen hebben. Mensen klagen al zoveel over call-centers, vodafone wil dus wel goed en volledig opgeleide mensen aan de telefoon.
Als ik zelf mensen opleid voor onze afdeling en ze missen bijv de donderdag, dan missen ze de training over de meetsystemen. Een zeer cruciaal onderdeel! Zonder die dag kunnen ze na die week gewoon NIET aan het werk!
1 of 2 dagen missen van de 5 is gewoon wel veel. Vodafone heeft niet voor de 'lol' gekozen om de training een week uit te stellen...misschien kan hij een maand later wel mee doen met de training? Een maand WW, of een maand langer bij zijn huidige baas?
Het lullige is, dat hij al tijdens zijn sollicitatie heeft vrijgevraagd. Twee dagen, en dat werd goedgekeurd..en om dat Vodafone zelf de training een week verzet heeft mocht het nu niet..
In dat geval heeft hij een punt.. Maar ja, een punt hebben en een punt krijgen zijn met een contract voor bepaalde tijd 2 verschillende dingen..
Vodafone heeft ook een punt; er is een contract dat hem verplicht werkzaamheden te verrichten en zwaarwegend bedrijfsbelang kan ervoor zorgen dat zijn punt in het niet valt, daarmee ook nog eens rekening houdend dat zijn vriend geen familie eerste lijn is..