Ik zou een (goede) aankoop makelaar in de arm nemen en dan no cure no pay met hem afspreken. Je doet dit te weinig om alle haken en ogen te overzien.
Mijn verkoopmakelaar(!) heeft geholpen met de aankoop van mijn nieuwe appartement en zo zijn provisie ruimschoots terug verdiend. Hij zat toevallig op een cursus met de verkopende makelaar en kon zo informeel onderhandelen.
quote:Dit schreef Paul42 Ik zou een (goede) aankoop makelaar in de arm nemen en dan no cure no pay met hem afspreken. Je doet dit te weinig om alle haken en ogen te overzien.
Dit lijkt me een goede tip.
Zeker als je zelf geen goede onderhandelaar bent.
Via het kadaster kun je ook navragen wat vergelijkbare woningen die recent verkocht zijn, opgeleverd hebben.
quote:Dit schreef Loeki Confronterend draadje...
Ik moet mijn huis ook te koop gaan zetten: ik kan de hypotheek niet meer opbrengen sinds ik in de ww terecht ben gekomen.
Misschien een schrale troost, op een gegeven moment zal een restschuld wel gesaneerd moeten worden.
Vaak, niet altijd, maakt het dan niet zoveel uit of de restschuld nu 30- 40- 50.000 of nog hoger is. Meer dan een bedrag dat w?l af te lossen is is er niet bij een schuldsanering.
Wie 10.000 kan aflossen van een restschuld van 30.000 betaalt niks meer als degene die diezelfde 10.000 kan aflossen op een restschuld van 50.000 zo gauw sprake is van een schuldsanering.
Dank jullie wel, het is NOG geen executieverkoop, verkoper werkt met veel tegenzin en tegenwerking vrijwillig mee aan de verkoop.
Ik ben al langere tijd bezig me te ori?nteren op de huizenmarkt in de buurten waar ik wil wonen, ken exact alle prijzen waarvoor huizen verkocht zijn.
Tevens is mijn adviseur een bekende in de makelaars- en bankwereld, waardoor hij ?n iedereen kent ?n precies weet wat de mogelijkheden voor een pand zijn.
Ik ga dus niet helemaal "blond" een huis kopen....maar ben erg blij met alle zinvolle input.