Ja ja... maar dit soort overwegingen helpt zo weinig in een casus als deze..
Plus al de subsidies en dergelijke die zo'n werkgever opstrijkt voor het in dienst nemen van een Wajonger, misschien zelfs loondispensatie. Ik vind het echt schandalig!
'Ik protesteer tegen de inhoud van uw mail (datum invullen).. en uw app (datum invullen)..
Ik hou mij beschikbaar voor werkzaamheden conform mijn arbeidsovereenkomst van (datum invullen)
Op (datum) zal ik mij wenden tot mijn rechtsbijstand. Voor dit bezoek neem ik (aantal) vrije uren op.
Groet,
Naam zoon
Deze stuurt hij vanavond nog per mail en morgen aangetekend per post na.
Deze is belangrijk omdat verweren in deze belangrijk is voor behoud van evt WW. (voor de meelezers: bij ontslag wegens bedrijfseconomische redenen is dat niet noodzakelijk)
Alle mail en apps bewaart hij. Hij schrijft op op welke datum hij met wie gesproken heeft en maakt voor eigen dossier een samenvatting van die gesprekken.
En dan als de sodemieter jurische hulp voor een inhoudelijk uitgebreider verweer inschakelen.
Dit wordt een nasty traject.. maar laat maar gebeuren. Deze werkgever klinkt emotioneel en wordt niet gehinderd door enige kennis. Dat is zoons sterkste wapen.
Ondertussen zou ik er wel vanuit gaan dat dit minstens uit gaat draaien op een 'onverenigbaarheid van karakters' en dus een ontbinding. Niet onwaarschijnlijk met wat leuke centen voor zoon. Ondertussen verder solliciteren is dus zo gek nog niet.