Alles omspitten en alle heermoes verwijderen. Ook alle wortels die je overal ziet. Daarna is het slim om nog roundup te spuiten, zodat alles wat leeft ook echt dood gaat.
Daarna stelselmatig alle heermoes blijven verwijderen.
Uiteindelijk is het bij te houden.
Moeten je buren het trouwens ook zo doen want anders krijg je het zo weer terug.
Heermoes?
D'r is maar 1 oplossing, asfalteren.
Je kunt blijven uitroeien en uitroeien maar het is nog hardnekkiger dan bijv. zevenblad. Zeker omdat de wortels erg diep de grond ingaan en er altijd restjes achterblijven die vrolijk verder groeien.
Ik ga mee met de methode van Scar.
Uitputten maakt uiteindelijk de plant niet meer levensvatbaar.
Op een terras is omspitten wat lastig, maar consequent verwijderen kan wel.
Daarbij zou je eens kunnen proberen of kokend heet water helpt. Elke keer als heermoes weer de kop op steekt.
Tegenwoordig maken veel plantsoenendiensten gebruik van een stoomapparaat om onkruid aan te pakken. Daarmee pak je in ieder geval de groeipunten aan.
quote:Dit schreef ilyana Asfalteren gaat me wat ver, caustic soda daar val je zelf nog van om. Ik ga het dus maar accepteren en bijhouden.
Dat omvallen valt wel mee; caustic soda is niet giftig. Het is echter wel bijtend, dus een veiligheidsbril en dito handschoenen zijn aan te bevelen. Niet gebruiken in de buurt van metalen (die worden aangetast), en als je net je stoepje hebt geschrobt met azijn zou ik aanraden de boel eerst na te spoelen met water en een uurtje te wachten, anders spat het nogal...
Let ook op dat je heermoes niet in de groene container gooit, maar in de grijze. Die troep is niet dood te krijgen, dus je wilt voorkomen dat je het terugkrijgt via een zak compost of zo.