Trap renoveren

Trap renoveren  

Onderwerp van Joy3

Terug naar de lijst
  1. Joy3
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Joy3
    Wie kan mij op weg helpen?
    We willen de trap opnieuw bekleden en ik zie hele mooie trappen langskomen met bijvoorbeeld overzettreden. Ziet er heel mooi uit, maar zijn die treden niet glad bijvoorbeeld?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Alle tips zijn welkom.
  2. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Joy3
    Wie kan mij op weg helpen?
    We willen de trap opnieuw bekleden en ik zie hele mooie trappen langskomen met bijvoorbeeld overzettreden. Ziet er heel mooi uit, maar zijn die treden niet glad bijvoorbeeld?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Alle tips zijn welkom.


    Ik zou dat ook wel willen.
    Wat ik er zo van zie is het erg duur.
    Ik heb een open trap. Daar zit nu rondom vloerbedekking. Opnieuw bekleden is ook een optie maar lijkt zo 'ouderwets' qua uitstraling.
    Wat doe je met de zijkanten? Opnieuw schuren en verven?
  3. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik heb hetzelfde dilemma.
    Ik heb een huurwoning, met een open, rechte trap, waar de vorige bewoner de vloerbedekking af heeft moeten halen.
    Resultaat: een kale trap vol lijmresten, die er amper afgaan. Verwijderen van die lijmresten, en glad schuren is erg lastig, ik heb al twee pogingen gedaan, maar ben niet tevreden.

    Ik overweeg om de trap dan maar (in zijn huidige staat) te schilderen en er een traploper op te leggen, zodat je alleen de zijkanten daar nog ondervandaan nog ziet.
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Er bestaan overzet treden met stroeve anti-slip toplaag. Heb dat ooit zelf overwogen maar vond het nogal prijzig.
    Ik woon in een jaren dertig woning en heb zelf ooit de trap met kurk bekleed (lees: gelijmd). Die heeft een mat gelakte witte toplaag en is geschikt voor trappen. Tegen de stootranden zit een rubberen strip. Voordeel is dat het behoorlijk het geluid dempt. Nadeel is dat het het na verloop van tijd toch wel wat gaat slijten door intensief gebruik en moeilijk verwijderbaar is doordat het gelijmd is. Heb het op een zeker moment geschilderd met een matte transparante lak.
  5. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Hier een artikel over traprenovatie van Hornbach
    >>LINK<<
Terug naar de lijst