Ik heb een koel/vriescombinatie kast van Samsung.
Sinds vanmorgen geeft hij om de 30 seconden ongeveer het piepsignaal wat hij deed als je de deur te lang open laat.
Ik heb volgende al gedaan:
- gecheckt of deur goed sluit
- gekeken of rubbers vies zijn of niet goed sluiten
- stekker eruitgetrokken en er weer ingedaan
- op de knopjes op het display duwen freezer en fridge
Wie weet raad? Heb Samsung gebeld en ze nemen contact op. Heb geen garantiebewijs en koelkast is echt nog niet op. Hij koelt wel.
Ik vermoed dat de temperatuur niet gehaald kan worden en dat de koelkast dit aangeeft.
Wat in een dergelijk geval wel eens wil helpen is meer ventilatie ACHTER de koelkast.
Daar zit een groot rek waar de koelkast zijn (of haar) warmte kwijt raakt wat uit de koelkast is gehaald.
Als daar niet voldoende luchtcirculatie is blijft er teveel warmte hangen.
quote:Dit schreef AliceS Oke, ik ga hem wat meer ruimte geven.
Wie weet....
Meer ruimte in de zin de ruimte tussen rek en wand vergroten zal weinig tot niets helpen als de circulatie niet grotere wordt.
ruimte boven en onder de koelkast is minstens zo belangrijk. als warme lucht aan de bovenkant weg kan maar onder niet aangezogen kan worden gebeurt er nog niets.
omgekeerd als onder voldoende ruimte is om aan te zuigen maar boven kan het niet weg ..........
quote:Dit schreef Frits1956
Meer ruimte in de zin de ruimte tussen rek en wand vergroten zal weinig tot niets helpen als de circulatie niet grotere wordt.
ruimte boven en onder de koelkast is minstens zo belangrijk. als warme lucht aan de bovenkant weg kan maar onder niet aangezogen kan worden gebeurt er nog niets.
omgekeerd als onder voldoende ruimte is om aan te zuigen maar boven kan het niet weg ..........
Klinkt logisch, maar dan heb ik toch een hele sterke man nodig om ruimte onder de koelkast te krijgen