Iemand ervaring met prei planten?
Wanneer haal je ze uit de grond voor het herpoten en wat doe je er dan mee?
Dit onderwerp is gesloten. door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22 |
Terug naar de lijst
-
20 mei '22 - 23:44:41
-
Ik heb een paar weken geleden prei geplant. Het waren mini plantjes van een kweker, via de moestuin gekocht. Ze waren ongeveer 15 cm groot. Ik heb met een bezemsteel een gat in de grond gemaakt en daar heen ik ze in gezet zodat ze net boven de grond kwamen. Gaten hoef je niet dicht te maken. Veel water geven voor een poos. Inmiddels zijn ze aangeslagen en hoef ik ze geen water meer te geven.
Leuke site voor meer info:
>>LINK<<
21 mei '22 - 07:35:03 -
-
Dat is helder en duidelijk!
Sommige mensen eten het groen van de prei niet.
Gooien t weg.
Lollig om te lezen hoe ze dat wit kweken.21 mei '22 - 15:39:55 -
quote:
Dit schreef Margo
Ja, die site gebruik ik ook!
Da's echt zo'n fijne site, heel informatief.27 mei '22 - 15:16:40 -
Vanochtend in de moestuin weer een paar m2 onduidelijk gemaakt. Noeste arbeid zeg, ik voel mijn lijf...
Maar heel veel oogst. Ik zag dat er al minicourgettes aan mijn plant zaten. De eerste framboos was al roze aan het worden, de tomaten staan in bloei, evenals de braam. Ik zag kleine appeltjes en kersen. Daarnaast een hekje bak aardbeien en een paar stengels rabarber. En niet te vergeten mijn asperges.
Nu dus aan de kook; asperges voor vanavond, het restant wordt soep. En rabarber-aardbeiencompot. Nu nog eens kijken wat ik met de rest van de aardbeien en rabarber ga maken. De aardbeien blijven niet lang goed, maar dat is niet erg, morgen weer een volle bak....
Bij de asperges vanavond rucola en pluksla maar die pluk ik straks hier in de tuin achter mijn huis.27 mei '22 - 15:22:36 -
Wauw, wat leuk Nienke!
Wat gaat dat snel bij jou.... bij mijn aardbei en framboos is er nog helemaal niks, maar die staan dan ook in pot en niet in de volle aarde, dat zal schelen denk ik....?27 mei '22 - 15:39:12 -
Jeetje, jouw tomaten staan al in bloei. Jaloers!
Die van mij zijn nog zulke pierige plantjes dat ik overweeg planten te kopen.27 mei '22 - 17:07:38 -
quote:
Dit schreef AnnePA
Wauw, wat leuk Nienke!
Wat gaat dat snel bij jou.... bij mijn aardbei en framboos is er nog helemaal niks, maar die staan dan ook in pot en niet in de volle aarde, dat zal schelen denk ik....?
Dat beetje meer zuidelijk/landinwaarts dat ik woon (tenminste, dat denk ik uit je profiel) maakt vaak een wereld van verschil denk ik.
Al mijn tomatenplantjes zijn opgekomen dus ik heb er een heleboel. Ik heb er ook een paar in potten gedaan achterin de tuin. Gewoon voor de snoep als ik pauze heb van het thuiskantoor. Ik was vergeten naamkaartjes bij de plantjes te zetten. Ik denk dat het struiktomaatjes zijn. Jummie.
27 mei '22 - 17:58:16 -
quote:
Dit schreef Bosbes
Jeetje, jouw tomaten staan al in bloei. Jaloers!
Die van mij zijn nog zulke pierige plantjes dat ik overweeg planten te kopen.
Ik weet niet meer wanneer ik ze geplant heb, ik geloof in maart. Daarna heb ik ze wel in grotere potten gedaan en buiten onder het afdak laten verder groeien. Sinds half mei staan ze in de volle grond. Dat gaat ineens hard. Alles gaat nu ineens hard trouwens😉27 mei '22 - 17:59:51 -
quote:
Dit schreef nienkevb
Dat beetje meer zuidelijk/landinwaarts dat ik woon (tenminste, dat denk ik uit je profiel) maakt vaak een wereld van verschil denk ik.
Al mijn tomatenplantjes zijn opgekomen dus ik heb er een heleboel. Ik heb er ook een paar in potten gedaan achterin de tuin. Gewoon voor de snoep als ik pauze heb van het thuiskantoor. Ik was vergeten naamkaartjes bij de plantjes te zetten. Ik denk dat het struiktomaatjes zijn. Jummie.
Ja klopt, ik woon in Den Haag, ook nog vlakbij zee en 7 hoog op het Zuiden, dus: veel zon, zout en wind....
Leuk zoveel tomaten planten, ik ben met die ene van mij al zo blij!27 mei '22 - 22:04:58 -
quote:
Dit schreef AnnePA
Ja klopt, ik woon in Den Haag, ook nog vlakbij zee en 7 hoog op het Zuiden, dus: veel zon, zout en wind....
Leuk zoveel tomaten planten, ik ben met die ene van mij al zo blij!
O wow, ja dan moet je echt heel selectief planten. Dat zou voor mij best een uitdaging zijn…27 mei '22 - 23:40:20