Goed zeg Dingetje, succes!
Hier was ik echt stom verbaasd dat ik de eerste asperges boven de grond zag piepen. Nog geen vetpot maar ik heb er maar een salade met vanalles uit de tuin van gemaakt!
Ow, foto's kan nog niet.... maar ik had dus 3 asperges!
-
3 apr '25 - 22:22:36
-
Het loopt een beetje uit de hand met zaadjes en plantjes en zo.
10 apr '25 - 18:12:16 -
Ja, herkenbaar! Alles wordt al erg groot en veel mag pas na ijsheiligen de grond in.... alle fruitbomen en -struiken staan in bloei.
Hier nog een foto van mijn eerst asperges😋
10 apr '25 - 19:31:08 -
Mijn rabarber gaat prima zag ik gister.
Lig nu nog in bed maar zal straks een foto maken.
Ben gek op rabarber.
Met aardbeien.
Die staan er naast.11 apr '25 - 06:43:58 / 11 apr '25 - 07:18:42 -
Dat ziet er mooi uit Cootje!
Ik zag net dat mijn aardbeien bijna in bloei staan. En de rabarber groeit als kool. Ik ben 1 stengel af moeten plukken omdat ie over de preitjes ging hangen. Geen idee of ie al smaakt, achja, dan maar een beetje meer suiker of honing😇
Net ook nog 2 asperges geoogst. Morgen heb ik een flinke portie bij elkaar. Ik kijk er nu al naar uit!
Nu ik de helft van de tuin heb en mijn pa zich over de paadjes ontfermt, gaat het heel goed met mijn tuin. De open plekken zijn voor de tomaten, paprika, pepers en bonen. En voor overig wat ik nu nog niet echt op het netvlies heb... ik word er blij van!11 apr '25 - 13:56:06 -
Wat leuk nienke.
Roept zoveel herinneringen op.
Van mijn Opa, mijn jongste broer en mijn eigen man.
Kinderen moeten opgroeien met een groentetuin naast het huis.
Knap dat jij asperges kweekt.
Dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik hou het wat makkelijker.
Maar het ziet er knus uit.11 apr '25 - 14:15:38 -
Mijn kinderen hebben geen interesse Cootje, mijn zoon nog wel in zijn vroege jaren. Maar goed, ze weten wel waar het eten vandaan komt en hoe het groeit en bloeit.
Asperges zijn echt niet moeilijk hoor. De enige moeilijkheid voor mij is dat ik er nu zo ongeveer twee maanden dagelijks langs moet om te oogsten. Maar voor de rest doen ze alles zelf. Vanavond als ik thuis kom een bordje asperges op schoot en vroegevogels TV kijken🥰12 apr '25 - 09:27:41