quote:Dit schreef Dianaa Contract is er niet
Daar hebben ze 6 wkn over gedaan om tot die conclusie te komen. Je wil niet weten hoeveel tijd ik erin heb gestoken
Ik vind ook dat er uiteraard een betalingsverplichting is voor het gebruik. Wat ik niet snap is waarom het niet teruggedraaid kan worden.
Er is geen betalingsverplichting alleen omdat ze geleverd hebben. Dat zou een mooie zijn. Dan kan iedereen dus zomaar aan jou leveren wat hij wil en een rekening sturen.
Zonder contract heb je echt geen betalingsverplichting hoor.
Ze hoeven niet te betalen en het contract met de oude leverancier is niet opgezegd. NLE heeft geen poot om op te staan en hoef je niet meer te woord te staan.
Ze gaan maar naar de rechter als ze betaald willen hebben, maar ook daar zonder contract geen mogelijkheden.
De oude leverancier zal verder tegen dezelfde tarieven moeten leveren omdat je ouders niet hebben opgezegd. Toch maar een jurist of zo op zetten.
quote:Dit schreef samsam Ze hoeven niet te betalen en het contract met de oude leverancier is niet opgezegd. NLE heeft geen poot om op te staan en hoef je niet meer te woord te staan.
Ze gaan maar naar de rechter als ze betaald willen hebben, maar ook daar zonder contract geen mogelijkheden.
De oude leverancier zal verder tegen dezelfde tarieven moeten leveren omdat je ouders niet hebben opgezegd. Toch maar een jurist of zo op zetten.
Er zit volgens mij wel een maar aan. Het contract heeft ruim 4 maanden gelopen en er zijn meerdere betalingen geweest die de ouders gestorneerd hebben. Storneren kan uiterlijk 8 weken na incasso. In diezelfde periode hebben ze waarschijnlijk geen rekeningen betaald van de oude leveranciers. Dat zou in kunnen houden dat ze eind december al op de hoogte waren dat er iets mis gegaan was. Als er niet direct is ingegrepen door de ouders, dan zou hen te verwijten kunnen zijn dat ze te weinig inspanning hebben geleverd om de zaak tijdig terug te draaien en daardoor (deels) in gebreke zijn gebleven en daardoor ook (deels) betalingplichtig zijn. Het herhaaldelijk geweigerd hebben van het doorgeven van de meterstanden geeft ook aan dat ze eerder al op de hoogte waren van het foutieve contract?
Komt nog bij dat de NLE ook alle benodigde gegevens van de ouders had. Hoe zijn ze daar aangekomen anders dan dat de ouders dat zelf gegeven hebben?
Ik zou ook juridische bijstand vragen als ik de ouders was. Het verhaal is vermoedelijk niet zo zwart-wit als dat nu lijkt. Maar ik hoop dat ik dat mis heb.
Er zit volgens mij wel een maar aan. Het contract heeft ruim 4 maanden gelopen en er zijn meerdere betalingen geweest die de ouders gestorneerd hebben. Storneren kan uiterlijk 8 weken na incasso. In diezelfde periode hebben ze waarschijnlijk geen rekeningen betaald van de oude leveranciers. Dat zou in kunnen houden dat ze eind december al op de hoogte waren dat er iets mis gegaan was. Als er niet direct is ingegrepen door de ouders, dan zou hen te verwijten kunnen zijn dat ze te weinig inspanning hebben geleverd om de zaak tijdig terug te draaien en daardoor (deels) in gebreke zijn gebleven en daardoor ook (deels) betalingplichtig zijn. Het herhaaldelijk geweigerd hebben van het doorgeven van de meterstanden geeft ook aan dat ze eerder al op de hoogte waren van het foutieve contract?
Komt nog bij dat de NLE ook alle benodigde gegevens van de ouders had. Hoe zijn ze daar aangekomen anders dan dat de ouders dat zelf gegeven hebben?
Ik zou ook juridische bijstand vragen als ik de ouders was. Het verhaal is vermoedelijk niet zo zwart-wit als dat nu lijkt. Maar ik hoop dat ik dat mis heb.
Ingang van het (niet bestaande) contract was 1 april
vlak voor die tijd kregen ze bericht, en ben ik aan het bellen geslagen
Een energieleverancier zal altijd de overeenkomst be?indigen als een nieuwe zich meldt. Maar er moet wel een rechtsgeldige overeenkomst zijn. Dit wordt echter niet gecontroleerd. Je kunt de klacht over deze handelswijze melden bij consuwijzer.nl. Dit is het loket voor burgers van de toezichthouder ACM.
Als er schade is geleden (prijsverschil) dan NLE aansprakelijk stellen.
Hoe is NLE aan het rekeningnummer gekomen?
Volgens mij zijn alle energieleveranciers aangesloten bij de Geschillencommissie Energie, waar ook een klachtenprocedure opgestart kan worden als de kwestie niet opgelost wordt.
Ik heb het een aantal jaar geleden met oxxio gehad. Inderdaad energievretend. Rechtsbijstand erop kostte me 75 euro, en hielp uitstekend om er vaart in te krijgen.
Je moet je realiseren dat er velen zijn in deze situatie en dat het bedrijf nle hun mensen erop traint dat ze volhouden zodat jij opgeeft. Zodra er rechtsbijstand gaat komen, weten ze dat ze ook nat kunnen gaan en is opeens van alles toch niet zoals ?ik het begrepen had?. Jaja
Uiteindelijk heeft bij mij oxxio het onderspit gdolven en heb ik niets hoeven betalen, alleen het bedrijf dat de energie transporteerde (stedin) moest ik betalen v
Ik ben toen wel in een nieuw contract elders gestapt omdat dat gunstiger was dan mijn oude co tract