Protest korten alleenstaande ouders in 2015

Protest korten alleenstaande ouders in 2015 

Onderwerp van Anna333

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Anna333 zelf op 4 juli 2014 om 09:02:38

Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Naar mijn gevoel wordt deze petitie zo van tafel geveegd ongeacht de hoeveelheid handtekeningen, omdat het niet volledig is en men waarschijnlijk zal denken dat diegene die getekend hebben niet begrepen hebben wat er precies gaat veranderen en men in Den haag het nog even gaat uitleggen.Smile

De eerste petitie die niet van tafel wordt geveegd, moet volgens mij nog gemaakt worden.
    Wil een petitie (burgerinitiatief) op de agende van de TK komen, zijn er minimaal 40.000 handtekeningen vereist.
    Maar dan nog kan de TK de petitie naast zich neerleggen.

De "alleenstaande ouder kop' op het kindgebondenbuget is vziw maximaal ? 2.800 per jaar.

De alleenstaande-ouderkop

Ter compensatie van de afschaffing van twee regelingen voor alleenstaande ouders komt er een extraatje voor alleenstaande ouders bovenop het reguliere kindgebonden budget. Dit heet ook wel de ?alleenstaande-ouderkop?. Vanaf 1 januari 2015 heb je als alleenstaande ouder recht op een extra bedrag van maximaal 2.800 euro per jaar. Dit extraatje is inkomensafhankelijk. Verdien je per jaar meer dan 84.000 euro? Dan krijg je dit bedrag niet. Verdien je minder dan 84.000 euro, dan geldt: hoe lager je inkomen, hoe hoger het extra bedrag.

>>LINK<<
  2. En sorry Caty, jij zet mensen op het verkeerde been en doet ze denken 'dat het allemaal wel meevalt'..
    Ik vraag je vriendelijk deze actie niet te gaan lopen saboteren, lees eerst alle info, bel alle instanties zoals ik gedaan heb.
    En kom er dan achter dat het wel degelijk klopt allemaal. Of twijfel je aan de inhoud van de site van Rijksoverheid..
  3. Dayenne
    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nou Anne333, Caty zet niemand op het verkeerde been. Je bent in mijn beleving stennis aan het schoppen.

Als je in de bijstand zit, vervalt de toeslag die je als alleenstaande ouder krijgt. Je wordt voor de wet gelijkgesteld met een alleenstaande met bijbehorende uitkering. Dit is per 01-07-2014: 904.06. Op dit moment is de bijstandsnorm na aftrek alleenstaande ouderkorting 1084. Betekent een verlaging van 180 euro. De alleenstaande ouderkop is 233 euro pmnd. Door de verlaging van de uitkering wordt er wel minder vakantiegeld gereserveerd (15 euro pmnd).

Hier is een mooie tool om te kijken wat er specifiek voor jou veranderd: >>LINK<<
  4. Een eenvoudige som:
    Huidige uitkering (sociaal minimum) alleenstaande ouders: 900,77 euro ( en als je meer krijgt, door alimentatie of andere extra's, ben ik blij voor je, niet iedereen heeft die luxe).

Alleenstaande ouders worden per januari gelijkgesteld aan dat van een alleenstaande (zie tabel hieronder)

Alleenstaande ouderkorting verdwijnt, ook ca 50 euro per maand.
    En idd, ca 60 euro 'extra' kindgebonden budget als je twee kids hebt....

Waar kom jij op uit??

Leefvorm

Bedrag per maand zonder vakantiegeld
    U bent alleenstaande ? 643,41
    U bent een alleenstaande ouder ? 900,77

Ik heb me verdiept in alle materie, alle instanties geraadpleegd. Denk je dat ik deze petitie opstart zonder kennis van zaken.
    Als je denkt dat het mee gaat vallen, kom je volgend jaar zeer bedrogen uit.....
    De voedselbank en opvangtehuizen zullen hun handen vol gaan krijgen, want veel alleenstaande ouders in deze situatie trekken het nu al niet, of nog nauwelijks...

De hele bedoeling van deze actie en petitie is om aandacht te vragen voor de armoede die wel degelijk bestaat, ook in Nederland. En dan nog meer bezuinigen?
  5. geest
    Toon alleen de berichten van geest
    Nog erger dat het allemaal vervalt als ze 18 zijn ik zie een grote Wajong golf voor al die 18+ADHD ers aankomen
  6. -caty2
    Abonnee

Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Anna333
    En sorry Caty, jij zet mensen op het verkeerde been en doet ze denken 'dat het allemaal wel meevalt'..
    Ik vraag je vriendelijk deze actie niet te gaan lopen saboteren, lees eerst alle info, bel alle instanties zoals ik gedaan heb.
    En kom er dan achter dat het wel degelijk klopt allemaal. Of twijfel je aan de inhoud van de site van Rijksoverheid..

Waar is de alleenstaande ouderkop gebleven in jou verhaal? Zoals Dion al schreef is dat maximaal 2800 euro per jaar. Hier zal jij toch ook vast wel over hebben gelezen?
  7. Nogmaals, het betreft niet alleen mensen in de bijstand. Ik zit in de WIA, reuma, wil werken maar krijg de kans niet want werkgevers nemen vooral in deze tijden geen risico. Na 23 jaar gewerkt te hebben mag ik thuis blijven, altijd alle premies bijgedragen.
    ALLE uitkeringen voor alleenstaande ouders worden aangepakt, niet alleen de bijstand. Word wakker!! Krijg je een rotziekte, kun je niet meer werken.. Dan merk je wat de gevolgen zijn.

Ik vraag iedereen die in de luxepositie verkeerd om niet van het sociaal minimum te moeten leven, op te houden met hun reacties. En het zgn beter weten. Het wordt juist de hoogste tijd dat iemand aan de bel trekt.

Ik roep alle mensen op die elke cent bij elkaar moeten schrapen, afhankelijk tegen wil en dank van een uitkering, en er volgend jaar nog veel meer op achteruit gaan, ondanks de sussende beweringen van de overheid.
  8. De 'alleenstaande ouderkop' zal 60 euro bedragen bij mensen met twee kids...

Kindgebonden budget gaat omhoog
    Op 1 januari 2015 gaan de bedragen van het kindgebonden budget voor je eerste twee kinderen omhoog. Maar in de begrotingsafspraken van 11 oktober 2013 is die verhoging gehalveerd. Als je een gezin hebt met 2 kinderen tussen de 6 en 11 jaar, ga je er per saldo 60 euro per maand op vooruit.
  9. Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anna333
    Een eenvoudige som:
    Huidige uitkering (sociaal minimum) alleenstaande ouders: 900,77 euro ( en als je meer krijgt, door alimentatie of andere extra's, ben ik blij voor je, niet iedereen heeft die luxe).

Alleenstaande ouders worden per januari gelijkgesteld aan dat van een alleenstaande (zie tabel hieronder)

Alleenstaande ouderkorting verdwijnt, ook ca 50 euro per maand.
    En idd, ca 60 euro 'extra' kindgebonden budget als je twee kids hebt....

Waar kom jij op uit??

Leefvorm

Bedrag per maand zonder vakantiegeld
    U bent alleenstaande ? 643,41
    U bent een alleenstaande ouder ? 900,77

Ik heb me verdiept in alle materie, alle instanties geraadpleegd. Denk je dat ik deze petitie opstart zonder kennis van zaken.
    Als je denkt dat het mee gaat vallen, kom je volgend jaar zeer bedrogen uit.....
    De voedselbank en opvangtehuizen zullen hun handen vol gaan krijgen, want veel alleenstaande ouders in deze situatie trekken het nu al niet, of nog nauwelijks...

De hele bedoeling van deze actie en petitie is om aandacht te vragen voor de armoede die wel degelijk bestaat, ook in Nederland. En dan nog meer bezuinigen?

Je bedragen kloppen niet! >>LINK<<

Norm alleenstaande is 904.06 (als je je woonkosten niet kunt delen heb je recht op de maximale toeslag).

De alleenstaande ouderkop kom ik alleen een bedrag tegen van 2800 euro pj (als je recht hebt op max bedrag), maar dat is niet recent gepubliceerd. Ik kom wel recent geplaatste stukken tegen van een aantal gemeentes. Daar erkent men dat afhankelijk van de gezinssituatie mensen er wat op achteruit kunnen gaan. Voor mensen met een toeslagpartner wordt de regeling gefaseerd doorgevoerd en zal per 2016 volledig van kracht worden.
  10. Capibara
    Toon alleen de berichten van Capibara
    Een cursusje begrijpend lezen zou niet slecht zijn Anna.
    op sites staat overal dat de alleenstaande ouderkop van 233 euro(hoe minder je krijgt hoe hoger dit bedrag tot max 233 euro) bovenop die 60 euro komt.

je wil mensen iets laten tekenen wat helemaal niet volledig is.
  11. Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anna333
    De 'alleenstaande ouderkop' zal 60 euro bedragen bij mensen met twee kids...

Kindgebonden budget gaat omhoog
    Op 1 januari 2015 gaan de bedragen van het kindgebonden budget voor je eerste twee kinderen omhoog. Maar in de begrotingsafspraken van 11 oktober 2013 is die verhoging gehalveerd. Als je een gezin hebt met 2 kinderen tussen de 6 en 11 jaar, ga je er per saldo 60 euro per maand op vooruit.

Dit zijn volgens mij 2 verschillende dingen.
  12. Capibara
    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef Dayenne

Dit zijn volgens mij 2 verschillende dingen.

Klopt die 60 euro is geen alleenstaande ouderkop,
    Die krijgt iedereen. En als je alleenstaand ouder bent komt die max 233 erbij.
Terug naar de lijst