Ik vind de dubbelwandige niet mooi en ik vind ze onprettig drinken omdat je je lelijk kan verbranden. Thee blijft veel te lang heet en je hebt geen idee van de warmte omdat de buitenkant koud aanvoelt. Maar zeer persoonlijk dus.
Ik drink graag thee uit een grote gezellige mok, die van Blond bijv. met op het theelichtje een grote pot thee....ook van Blond
Dit onderwerp is gesloten. door Paul42 zelf op 13 maart 2014 om 09:23:19 |
Terug naar de lijst
-
16 feb '14 - 10:52:10
-
quote:
Dit schreef Julia
Ik vind de dubbelwandige niet mooi en ik vind ze onprettig drinken omdat je je lelijk kan verbranden. Thee blijft veel te lang heet en je hebt geen idee van de warmte omdat de buitenkant koud aanvoelt. Maar zeer persoonlijk dus.
Hier sluit ik mij bij aan.
En inderdaad is het heel persoonlijk.
Ik drink zelf liever geen thee uit een kopje of mok van porselein of aardewerk. Het meeste smerige vind ik thee uit van die kantoorkopjes. Die dikke witte koppen, waarin de thee eruit ziet alsof het zakje er anderhalf uur in heeft gehangen en het drinkt ook niet prettig uit zo'n dikke kop.
Ik koop altijd theeglazen met een oortje. Ik vind niet gauw theeglazen lelijk, maar ze vaak wel lelijk worden in de vaatwasser en dan is het weer tijd voor nieuwe.16 feb '14 - 11:01:37 -
quote:
Dit schreef twelve
maar ze vaak wel lelijk worden in de vaatwasser en dan is het weer tijd voor nieuwe.
Mijn theeglazen blijven mooi, maar gewone glazen worden soms lelijk en soms niet
En dan heb ik weer een reden om eens lekker te snuffelen bij Ikea16 feb '14 - 11:09:20 -
Geen dun glas. Geen dubbelwandig glas.
Ik heb als verwoed theedrinkster het liefst een dik wijd glazen theeglas met oor. Een dik theeglas vind ik lekkerder drinken dan die dunne glazen. En in een wijd glas koelt de thee wat sneller af. Dan hoef je geen half uur te wachten totdat het net gekookte water afgekoeld is. (mijn favoriete glas is het wijde ronde theeglas van DE. Ooit eens gekocht op de DE punten) Drinkt heerlijk
Succes met je zoektocht!16 feb '14 - 11:17:09 -
Ik heb grote theeglazen met brede bodem van Xenos
ik drink hier ook chocomelk uit en gebruik t ook als soepkom
de lepel past er makkelijk in
het glas is goed vast te houden want er passen makkelijk twee vingers in het oor16 feb '14 - 11:18:53 -
Als ik weleens bij Taste of Honey in Deventer (een superleuke dagzaak voor een bagel of lekker bakje koffie of thee) een kopje thee neem, dan krijg je altijd een heel kitscherig theekopje. Ze hebben allemaal verschillende. Je moet dan denken aan zoiets.
16 feb '14 - 11:22:27 -
Ik vind met standaard erg mooi
16 feb '14 - 12:19:14 -
quote:
Dit schreef twelve
Als ik weleens bij Taste of Honey in Deventer (een superleuke dagzaak voor een bagel of lekker bakje koffie of thee) een kopje thee neem, dan krijg je altijd een heel kitscherig theekopje. Ze hebben allemaal verschillende. Je moet dan denken aan zoiets.
ik zag laatst van dat spul bij de kringloop
ik heb er met verbazing naar gekeken16 feb '14 - 12:19:24 -
quote:
Dit schreef indigo
Ik vind met standaard erg mooi
mooi borrelglaasje16 feb '14 - 12:20:00 -
quote:
Dit schreef twelve
Jaaaa, daar ben ik toen op aanraden van jou geweest, zo leuk daar, lekker theedrinken in die tuin16 feb '14 - 12:34:11 -
quote:
Dit schreef joop1
ik zag laatst van dat spul bij de kringloop
ik heb er met verbazing naar gekeken
Ik probeer mij dan de blijdschap voor te stellen van (groot)moeders die zo'n kopje (of een heel setje) in de jaren '60 voor moederdag kregen.16 feb '14 - 12:38:01 -
Ik geloof dat het officieel soepkommen zijn, waar wij thee uit drinken: grote glazen koppen van de Albert Heijn.
Dikke wand, groot oor, lekker groot.16 feb '14 - 12:42:22