Oudste dochter zou graag in de zomervakantie een baantje willen hebben. Volgens de site van de rijksoverheid mag ze geen industrieel werk doen en zelfs geen kranten werk?
Waar kunnen we aan denken, kan zij naar gaan zoeken?
-
10 feb '14 - 07:19:48
-
Mijn zoons hebben vanaf hun 13de bijbaantjes gehad, eerst folders rondbrengen, op hun 14de (dacht ik) afwashulp op een strandtent
Volgens mij mag je met 14 ook al vakkenvullen10 feb '14 - 07:55:13 -
Met 14 jaar mag je werken onder toezicht van een volwassene (dus ook die folders). In de praktijk blijkt dat veel werkgevers geen 14-jarigen willen... Zelfs 15 jarigen komen moeilijk aan de bak in mijn regio. 16 jaar, dan mag je komen werken. Tot dan kunnen ze te weinig met je (maximale uren enzo).
Mijn dochter liep met 13 jaar een wekelijkse huis aan huis krant. In de zomer heeft ze vakantiewijken genomen. Liep ze 3 dagen in de week met folders en kranten. Ze heeft er een breedbeeld flatscreen tv aan over gehouden.10 feb '14 - 09:03:27 -
Folders rondbrengen mag wel heeft mijn jongste ook gedaan,,
10 feb '14 - 09:26:07 -
Volgens mij gaat het "krantenwerk" over dagbladen als de telegraaf ed. Folders en weekblaadjes mogen wel gelopen worden.
10 feb '14 - 09:29:13 -
quote:
Dit schreef ArnoM
Volgens mij gaat het "krantenwerk" over dagbladen als de telegraaf ed. Folders en weekblaadjes mogen wel gelopen worden.
Klopt, dagbladen moet inmiddels 18+ zijn.10 feb '14 - 10:04:09 -
Mijn zoon wilde destijds aardbeien en/of bessen plukken. Hij heeft heel wat kwekerijen hier in de buurt afgebeld, maar ze wilden allemaal geen scholieren meer hebben. Zij waren minder gemotiveerd en kwamen niet altijd op tijd, de kwekerijen hebben liever mensen uit de Oostbloklanden die werken veel harder en houden zich aan afspraken....
10 feb '14 - 16:19:29 -
quote:
Dit schreef Imke
Oudste dochter zou graag in de zomervakantie een baantje willen hebben. Volgens de site van de rijksoverheid mag ze geen industrieel werk doen en zelfs geen kranten werk?
Waar kunnen we aan denken, kan zij naar gaan zoeken?
Folders, gratis wekelijkse bladen mag wel. In de afwas hangt af van de afwasmachine die ze hebben geloof ik. Maar... kan ze altijd vragen. Hier hebben ze soms ook hulpjes in de restaurants.
Kijk ook eens of ze een kinderhoek hebben in restaurants, mijn meiden werken vanaf 13 maar nu in een restaurant met kinderanimatie en we hadden (failliet helaas) ook een pannenkoek restaurant die kinderfeestjes deed.
In de kassen is hier niet meer, zijn allemaal uitzendkrachten.
Meiden deden vorig jaar ook kleindieropvang bij ons thuis en kattenoppas (of buitenkonijnen) bij de mensen thuis.
Gewoon in onze wijk.10 feb '14 - 17:53:51 -
Oppassen is een goede verdiensste op die leeftijd.
10 feb '14 - 18:59:33 -
Mijn dochters hebben beide gewerkt op een dierenkennel.
Voor halve dagen. Heerlijk vonden ze dat want ze mochten ook lekker knuffelen met honden en katten.
De jongste was ook pas 13 toen ze begon daar.
Was van 8.00 tot 13 uur. Kregen gewoon per week contant geld . Vaak zelfs nog iets extra voor het harde werken en het iedere dag een uur heen en terug fietsen.
Ze deden het graag .11 feb '14 - 11:45:49 -
Werken op de markt.
11 feb '14 - 12:40:11 -
dochter toen 13 bij tomaten kwekerij wordt nu 15 in juli en hoop wat in de horeca te doen na haar stage daar .
het valt niet mee maar folders mag wel.11 feb '14 - 15:07:19