Ik heb een gouden vrouw. Ze komt drie uur per 14 dagen en doet alles stofzuigen, stoffen, beneden dweilen, badkamer, toilet, bedden verschonen en indien nodig een extra klus.
Sinds een paar weken hier een hulp voor 2 u per week. Ze stofzuigt en dweilt het hele huis, op de slaapkamers na (we vinden het allemaal niet prettig om daar iemand te hebben rondstruinen). Wc's en badkamer 1. Uit zichzelf stoft ze dan de woonkamer ook. Om de week ook de 2e badkamer, en in de andere week extra dingen: ramen achter, ramen voor, de binnenkant keukenkastjes en koelkast (dat laatste doet ze dan in 3x). Ik ben heel tevreden, behalve dat ze wel heul veel chloor en keukenrol verbuikt. Mn die chloor is wel een dingetje. Maar ach-ik ben verder heel blij.
Wij doen over dat alles echt langer dan 2 uur.
Ik heb sinds vanavond ook een hulp in de huishouding. Ze komt 1x per 2 weken voor 3 uur.
Ze is pas 28, maar het klikte erg goed! Dat is handig omdat we het samen gaan doen: zij maakt schoon en ik ruim op. Met een muziekje of een praatje, gaat helemaal goed komen!
quote:Dit schreef Margo Met een muziekje of een praatje, gaat helemaal goed komen!
Oh dat had ik ook wel gewild ..(tussendoor een wandelingetje).vrijdag een gesprek bij een pension om te gaan schoonmaken als zzp-er voor zes uur in de week ..maar er is nog wel concurrentie ..
Oh dat had ik ook wel gewild ..(tussendoor een wandelingetje).
Ze is er... Ik dacht nog... Hoe moet je nu schoonmaken met zoveel ditjes en datjes die overal slingeren. Wat geeft dat een naar gevoel! Maar dat is mijn gevoel en ws ook de reden waarom ik nooit aan schoonmaken toe kom, omdat ik met opruimen begin
Maar ze begon gewoon... En leek er geen last van te hebben... heel gek is dat.
Ik verwacht wel elk moment een vraag of iets... Ik weet het niet... Het voelt onrustig. Ben geneigd om vanalles te vragen hoe en of ze wel zus en zo doet...
Raar joh!
Ik maak altijd de afspraak: je hoeft niet op te ruimen, wel eronder schoon te maken. Als je dingen uit de weg wilt: op keukentafel of op mijn bed leggen, kom ik het vanzelf tegen en ruim het op.
succes met dat ongemakkelijke gevoel, dat herken ik ook!