En ik zie er als een berg tegenop.
Zoveel ellendige verhalen hoor je.
Maar goed, hebben jullie nog tips?
Betreft ruimte van 8 m3, mini dus, geef niet om poespas.
Ben nu bij één keukenboer geweest, kreeg meteen al fles wijn mee en graag zo snel mogelijk beslissen ivm. Blablabla
-
27 okt '24 - 09:27:47
-
Zelf hebben wij hier de keuken helemaal op maat laten maken.
Mijn oudste laat een nieuwe keuken zetten door IKEA
Mijn tip is ga daar kijken, dan zie je ze staan ook kleine .
Ze komen netjes inmeten en hem plaatsen, incl het voorwerk doen.
Geen onodige apparatuur erin doen, zelf heb ik geen vaatwasser genomen
Wel inductie kookplaat met afzuigding erin
En een combi magnetron.
Ow ja en een koelvriescombinatie
27 okt '24 - 09:36:44 / 27 okt '24 - 09:48:39 -
Vooral erop letten dat zij ook het voorwerk gaan doen/aanbieden. Oude keuken eruit, leidingen verleggen, electra aanpassen e.d.
En de prijsverschillen zijn zeer groot. Waar ik een fles wijn mee zou krijgen, zou ik zeker van weten de hoofdprijs te gaan betalen.
Via hornbach een keukenblok bestellen, zij geven kleine aannemers in de buurt de ruimte om het arbeidsstuk aan te bieden.
Succes27 okt '24 - 09:45:34 -
Ikea.
Net daar een keuken gekocht.
Eerst daar een afspraak gehad, kosten 49,95, dit wordt verrekend als je de keuken besteld. Afspraak duurt 2 uur.
Daarna vervolg afspraak, we hebben deze online gedaan, 1,5 uur. We werden goed geadviseerd en steeds keek ook een superieur mee of alles kliopte. Er werd overal aangedacht.
27 okt '24 - 10:35:54 -
Als je een handigert kent, een tweedehands keuken zoeken die wat groter is en dat pasklaar maken zoals jij het wilt.
Goed weten wat jij wilt en wat er kan ivm leidingen en zo.
Er zijn heel veel mensen die een nieuwe keuken "moeten" om dat de oude uit de mode is, die oude keukens zijn vaak best Oke...
Maar er moet maar net een handigert zijn die daar lol en tijd voor heeft.
27 okt '24 - 10:41:26 -
[QUOTE]Dit schreef Lisenna
[B]En ik zie er als een berg tegenop.
Zoveel ellendige verhalen hoor je.
Maar goed, hebben jullie nog tips?
Betreft ruimte van 8 m3, mini dus, geef niet om poespas.
Ben nu bij één keukenboer geweest, kreeg meteen al fles wijn mee en graag zo snel mogelijk beslissen ivm. Blablabla
Ja bij Ikea ideeën op doen, staat genoeg denk ik, juist voor kleine ruimten en wellicht ook daar uitzoeken.
En wat Malva zegt denk ik van dat voorwerk..en indd prijzen vergelijken mocht je het elders kopen dan bij Ikea.
Bij mij komen ze volgende week m'n nieuwe keuken er in zn geheel weer uit halen en wordt deze opgeschoven inclusief afzuigkap en koof.
Het blijkt toch allemaal fout te zijn gegaan en niet volgens de overeenkomst bij nader inzien.
Dus een duidelijke overeenkomst met maten enz erbij is heel belangrijk.
En maak foto's van je oude situatie , ook van de afvoer of de gootsteenkast.
En ook tijdens de verbouwing af en toe een fotootje van het geheel maken en dan rustig bekijken of het allemaal klopt.
En communiceer open als iets je niet aanstaat en laat je niet de mond snoeren net of je er geen verstand van hebt.
Dan moet het goed komen, succes
27 okt '24 - 10:52:08 -
Laat het voorwerk (leidingen etc), tegelen en keukenplaatsen door de keukenboer doen. Mocht er dan iets misgaan, kunnen ze niet naar elkaar wijzen en dat jij uiteindelijk met de gebakken peren zit.
27 okt '24 - 18:38:41 -
Iemand meenemen
Dochter komt een keuken bij zo n keukendiscounter
Stukken mooier en neer mogelijk dan Ikea
Zorgen dat ze ook de inbouw regelen
En vooral ook tegels en vloer regelez als dat nodig is
Een flesje wijn zegt weinig over de hoofdprijs, hooguit over de provisie voor de verkoper
Onderhandelen over de prijs loont altijd27 okt '24 - 19:24:22