Ik heb 2 jaar geleden hier een zwarte laminaatvloer laten leggen. Ik heb expres voor een duurdere vloer (met 25 jaar garantie) voor intensief gebruik gekozen, zodat ik er voorlopig geen omkijken meer naar zou hebben.
Na 1 jaar zat de vloer al vol (witte) krassen en heb dan ook telefonisch een klacht ingediend. Het bedrijf waar ik de vloer heb gekocht en ook heeft gelegd heeft hun leverancier ingelicht en deze is hier (na pas een half jaar!) komen kijken vond dat ik gelijk had en zei ook dat de vloer verkleurd was en dat hij zich er hard voor ging maken. De fabriek deed meestal niks aan krassen, maar wel aan verkleuringen. Vervolgens hoorde ik weer een hele tijd niks. Na weer een paar telefoontjes en het invullen van een klachtenformulier door het bedrijf waar ik de vloer heb gekocht is er dan eindelijk een vertegenwoordiger van de fabriek komen kijken. Deze kwam met een behoorlijk onzinverhaal van dat ik de vloer niet goed had onderhouden (moest 2 keer per jaar behandeld worden met een of ander duur spul, ooit van gehoord dat een laminaatvloer behandeld moet worden?) en dat die verkleuring gewoon krassen waren (je ziet onder de kast precies het kleurverschil, dus is onzin want je loopt niet precies langs de kast). Hij kon de fabriek wel laten komen zei hij maar die zouden precies hetzelfde zeggen. Ik zei dat ik wilde dat er toch iemand van de fabriek zou komen en dat zou hij ook laten doen.
Een paar weken krijg ik een telefoontje van het bedrijf waar ik de vloer heb gekocht dat ze een mailtje hebben gehad van de vertegenwoordiger dat ze een onafhankelijk bureau konden inschakelen, maar dat ze dat afraadde, omdat de klacht onterecht was en ik dan voor de kosten (ongeveer ? 350) van dat onafhankelijke bureau opdraaide. Ik heb aangegeven dat er is afgesproken dat er iemand van de fabriek zou komen en dat ik zeker was van mijn klacht en dat ze dan maar dat bureau in moesten schakelen (in vind dat ik gewoon een terechte klacht heb). Na weer een aantal weken niks gehoord te hebben heb ik maar weer eens gebeld. Toevallig (?) hadden ze de dag ervoor een mailtje gehad dat ik die kosten voor moest schieten, anders deden ze niks en volgens hen had de vertegenwoordiger niks gezegd over dat ze iemand van de fabriek zouden laten komen.
De klachtoplossing laat dus zeer te wensen over en ik heb dan ook Rechtsbijstand gebeld. Die zeggen dat het niet normaal is dat ik de kosten voor moeten schieten en dat ik een aangetekende brief naar het bedrijf waar ik de vloer heb gekocht moet sturen.
Aangezien ik weinig vertrouwen meer heb lijkt het me verstandig dat ik zelf een onafhankelijk bureau inschakel, maar ik heb geen idee waar ik moet zijn. Heeft iemand id?en/tips hiervoor?
-
23 apr '11 - 11:21:12
-
Heb je al gekeken of de leverancier is aangesloten bij een koepelorganisatie (bijv. Garantiefonds Wonen). Daar ook een klacht indienen zet meestal wat extra druk op de ketel. Succes
23 apr '11 - 12:43:08 -
Nooit aan de hand gehad verder, maar kan je rechtsbijstand het niet van je over gaan nemen? Ik vraag me zoiezo af van wie je de garantie eigenlijk krijgt, van de fabriek of van de winkel waar je het koopt? Dat weet je rechtsbijstandverzekering vast wel.
Misschien helpt het ook om nog eens langs te gaan in de winkel waar je het gekocht hebt en dan samen met iemand eens te gaan praten en bellen zodat er wat schot in de zaak kan komen.
Hier trouwens een laminaatvloer die al 3 jaar ligt, nog nooit behandeld met wat dan ook, minder qua prijs waarscheinlijk (want 10 jaar garantie), maar ligt er echt nog perfect bij. Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand het laminaat insmeerde met een duur goedje. Misschien gewoon omdat het geen gespreksonderwerp is, maar misschien ook wel omdat niemand er dan van zou weten. Als het specifiek iets is voor deze vloer had dat voor de koop wel even gemeld moeten worden (want kan me voorstellend dat als dat met een andere vloer niet hoeft je daar dan liever voor kiest).
Ik heb trouwens wel eens een onafhankelijk expert om zijn mening gevraagd over lakschade (aan een stoel). Die moest dan een rapport opstellen. Heb gewoon een spuiter in de buurt gebeld en die vertelde me nav foto's dat een nieuwe stoel goedkoper was dan repareren.
Misschien dus een kwestie van een andere vloerenzaak inlopen en is vragen of zij iets kunnen doen of je anders door kunnen verwijzen naar iemand die het wel kan.
Wie weet heb je hier nog iets aan >>LINK<< je kan ze ook bellen met vragen.
Succes en hopelijk heb je snel een fijne vloer!23 apr '11 - 16:24:33 -
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Wat het voor mij een extra lastig maakt is dat ik het laminaat heb gekocht en laten leggen bij een bedrijf waarvan de eigenaren een collega (voor 16 uur) en een oud-collega van mij zijn. Daarom dat ik iets anders hierop heb gereageerd en te veel vertrouwen in een goede afhandeling heb gehad dan dat ik zou hebben gedaan als dat het geen bekenden van me waren. Ik heb me nu echter voorgenomen me daardoor niet meer te laten leiden en voor mijn recht te gaan. Zo'n dure laminaat vloer mag er na 2 jaar gewoon niet zo uit zien punt en ik heb de vloer bij hen gekocht, dus moet ik bij hen zijn met mijn klacht.
Ik kan op de factuur van de vloer (schrik niet, bijna ? 32 per m2) niet vinden of het bedrijf ergens bij is aangesloten.
Rechtsbijstand neemt het van mij over als ik er niet uit kom na het schrijven van een aangetekende brief.
Het bedrijf waar ik het heb gekocht onkende dat de vloer behandeld moest worden met dat dure spul (onzin zei mijn oud-collega). Gewoon onderhouden/schoon maken met normaal schoonmaakmiddel, dat andere (ongeveer ? 20 per fles) is een wondermiddel dat een laagje op de vloer zet waardoor je de krassen tijdelijk even niet meer ziet.
Ik heb inmiddels ook mijn verzekeringsagent gemaild of hij geen adres heeft van een onafhankelijk bureau.
Wordt vervolgd dus, maar ik baal wel ontzettend.23 apr '11 - 18:17:24 / 23 apr '11 - 18:29:19 -
Je stuurt die aangetekende brief en je wacht even af. Daarna neemt je rechtsbijstandsverzekering het van je over. Ik zou stoppen met zoeken naar een onafhankelijk bedrijf.
23 apr '11 - 22:11:37 -
-
Ik vind het alleen niet slim om het advies een bepaald onderhoudsprodukt te gebruiken, in de wind te slaan.
Als je een andere auto koopt en er wordt gezegd dat er benzine in moet gooi je er toch ook geen diesel in?
Dit zou best eens een struikelblokje kunnen worden.
Ik wens je in ieder geval veel succes!!25 apr '11 - 00:23:19 -
quote:
Dit schreef HarryHL
Ik vind het alleen niet slim om het advies een bepaald onderhoudsprodukt te gebruiken, in de wind te slaan.
Als je een andere auto koopt en er wordt gezegd dat er benzine in moet gooi je er toch ook geen diesel in?
Dit zou best eens een struikelblokje kunnen worden.
Ik wens je in ieder geval veel succes!!
Er is mij nooit een advies gegeven om dat product te gebruiken.
De vertegenwoordiger vond het slecht dat het bedrijf waar ik het had gekocht er geen melding van had gemaakt, maar het bedrijf zegt dat het onzin is en dat de vloer gewoon schoongemaakt moet worden met normaal schoonmaakmiddel.
Als het uberhaupt al zal kloppen en het zou me van te voren zijn verteld dat ik deze vloer met dat dure spul zou moeten onderhouden, dan zou ik zeker niet voor deze vloer gekozen hebben.25 apr '11 - 22:45:48 / 25 apr '11 - 23:03:17 -
Gosj, ik kreeg volgende reactie op mijn stukje op de site van Vara kassa (ik had gereageerd op een stukje van iemand die ook klachten heeft):
Beste Nibo,
Hierbij wensen wij als firma Balterio te bevestigen dat wij van uw klacht kennis genomen hebben via de websites van klachtenoplossing.nl / vara.nl / trosradar.nl.
Wij willen hierbij melden dat alle klachten in de eerste plaats door de betreffende winkel en/of verdeler in Nederland in behandeling dienen genomen te worden ? en zij kunnen dan op hun beurt Balterio van de klacht op de hoogte brengen.
We willen hierbij benadrukken dat voor zover wij kunnen nagaan deze klacht nog niet aan ons is doorgegeven, en dat de beschreven afhandeling en informatie die zou zijn gegeven in verband met deze klacht (?onderhoud met Lecol OH-47 antislip polish?, ?laminaat kan niet verkleuren want het is een kunststofproduct?, ?350 EUR voor inspectie vooraf te betalen?,...) absoluut niet behoren tot wat Balterio verstaat onder degelijke klachtenbehandeling.
Is het mogelijk ons de contactgegevens door te sturen van de winkel waar u het laminaat heeft gekocht, zodat wij weten om welke firma Woodstock het precies gaat? Deze gegevens kunt u sturen aan consumercare@balterio.com.
Wanneer wij deze gegevens ontvangen kunnen wij met de betreffende verdeler in Nederland contact opnemen, en op deze manier ook verder opvolgen dat de behandeling van uw klacht ditmaal wel correct verloopt.28 apr '11 - 13:53:19 -
Netjes zeg!
28 apr '11 - 16:15:38 -
quote:
Dit schreef nibo
We willen hierbij benadrukken dat voor zover wij kunnen nagaan deze klacht nog niet aan ons is doorgegeven, en dat de beschreven afhandeling en informatie die zou zijn gegeven in verband met deze klacht (?onderhoud met Lecol OH-47 antislip polish?, ?laminaat kan niet verkleuren want het is een kunststofproduct?, ?350 EUR voor inspectie vooraf te betalen?,...) absoluut niet behoren tot wat Balterio verstaat onder degelijke klachtenbehandeling.
Whooo...
Ik heb zelf j????renlang Balterio verkocht, en ik vind het de beste laminaatvloer ooit.
Wat de verkopende partij je verder verteld is echter absoluut lariekoek! Onderhoud nooit! maar dan ook nooit, een laminaatvloer met een produkt wat een residu achterlaat! OH-47 is een polish, wat dus een laagje polymeer achterlaat, waarvan je vloer mooi gaat glimmen en krassen verdoezeld, maar dat is een lapmiddel en de verkleuring blijft. Bovendien zou je (om lagenopbouw tegen te gaan) eens in de zoveel tijd je vloer moeten "strippen" . Dit gaat met veel water gepaard, dus hoe ge je dat doen met je laminaatvloer?
Ergens zit een produktiefout in de batch van jou vloer. Het is wel degelijk mogelijk dat een laminaatvloer verkleurd en snel krast. Ik heb het in 20 jaar slechts 1 of 2 keer mee gemaakt, maar 't k?n. Het heeft met de uitharding van de melamine toplaag te maken onder bepaalde omstandigheden, maar dat is absoluut een produktiefout die de producent zal erkennen!
Verder vind ik het wel interessant te weten wie de leverancier van jouw verkoper is. Balterio heeft namelijk meerdere groothandelaren in Nederland en de meesten leveren best een goede service.
Hoofdimporteur is Forinn in Asten (voorheen Saffier), en de reactie die je dan nu van hen hebt gekregen is voor mij herkenbaarder...
Oh ja, ik heb in het verleden (en nu nog af en toe) veel expertises gedaan voor o.a. verzekeraars enzo, dus mocht je nog een onafhankelijk expert zoeken....3 mei '11 - 00:29:13 / 3 mei '11 - 00:44:55 -
quote:
Dit schreef alex
Whooo...
Ik heb zelf j????renlang Balterio verkocht, en ik vind het de beste laminaatvloer ooit.
Wat de verkopende partij je verder verteld is echter absoluut lariekoek! Onderhoud nooit! maar dan ook nooit, een laminaatvloer met een produkt wat een residu achterlaat! OH-47 is een polish, wat dus een laagje polymeer achterlaat, waarvan je vloer mooi gaat glimmen en krassen verdoezeld, maar dat is een lapmiddel en de verkleuring blijft. Bovendien zou je (om lagenopbouw tegen te gaan) eens in de zoveel tijd je vloer moeten "strippen" . Dit gaat met veel water gepaard, dus hoe ge je dat doen met je laminaatvloer?
Ergens zit een produktiefout in de batch van jou vloer. Het is wel degelijk mogelijk dat een laminaatvloer verkleurd en snel krast. Ik heb het in 20 jaar slechts 1 of 2 keer mee gemaakt, maar 't k?n. Het heeft met de uitharding van de melamine toplaag te maken onder bepaalde omstandigheden, maar dat is absoluut een produktiefout die de producent zal erkennen!
Verder vind ik het wel interessant te weten wie de leverancier van jouw verkoper is. Balterio heeft namelijk meerdere groothandelaren in Nederland en de meesten leveren best een goede service.
Hoofdimporteur is Forinn in Asten (voorheen Saffier), en de reactie die je dan nu van hen hebt gekregen is voor mij herkenbaarder...
Oh ja, ik heb in het verleden (en nu nog af en toe) veel expertises gedaan voor o.a. verzekeraars enzo, dus mocht je nog een onafhankelijk expert zoeken....
Hoi Alex,
Dank je wel voor deze reactie. Ik ben daar erg blij mee. Je bevestigt mijn vermoeden dat er iets niet goed is met de toplaag en dat het een fabricagefout is. Ik was ook helemaal niet van plan om de vloer te gaan behandelen. Dat is me veel te veel werk en daarvoor heb ik geen laminaatvloer gekocht en bovendien is zo een flesje niet goedkoop.
Er is nu contact met Balterio zelf en ze hebben me per mail bevestigt dat ze het gaan uitzoeken en me op de hoogte houden.
Dus dat zal ik even afwachten.
Mocht ik alsnog een expert nodig hebben, dan zal ik contact met je opnemen.
Groetjes,
Nicole3 mei '11 - 08:01:18