quote:
Dit schreef EllesB
Wat heb jij toch altijd feestjes op je bord!
Nou zeker, dat ziet er heerlijk uit !
Dit onderwerp is gesloten. door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22 |
Terug naar de lijst
-
18 jul '22 - 23:46:19
-
Dankjullie!
Vanochtend even water gaan geven. Het is zo woestijndroog. Nu heb ik een afgeknipte melkfles, die ik voorheen gebruikte tegen insectenvraat, omgekeerd bij een aantal waterminnende planten gezet. Ik vul die dan met water, het water drupt zo veel geleidelijker de bodem in. Eens kijken of dat goed werkt.
En mijn oogst: palmkool, bietje, tomaten en bramen!25 jul '22 - 09:59:33 -
Ik was twee dagen niet geweest....😱
Ik geloof daar ik een beetje moet dooreten!31 jul '22 - 13:50:01 -
quote:
Dit schreef nienkevb
Ik was twee dagen niet geweest....😱
Ik geloof daar ik een beetje moet dooreten!
Oh heerlijk Nienke.
Wij zijn al weer bezig met de winter groentes.
Bloemkool, andijvie en boerenkool.31 jul '22 - 14:02:42 -
Ik sneed net bladen van mijn sla en tot mijn verbazing zit er in de stelen melksap. Nooit eerder gehad. Durf het nu niet meer te eten
31 jul '22 - 17:50:05 -
Dat kun je gewoon eten hoor. Ik wist het ook niet maar ik heb even gegoogled , elke sla heeft in meer of mindere mate melksap. Daar komt zelfs de Latijnse naam vandaan. Ik doe ff een linkje, onder medicinale werking staat het.
>>LINK<<
Tis mij nooit opgevallen maar ik zal volgende keer beter kijken. Je schijnt er slaperig van te worden maar met normale porties is er niets aan de hand.31 jul '22 - 19:04:40 -
quote:
Dit schreef nienkevb
Dat kun je gewoon eten hoor. Ik wist het ook niet maar ik heb even gegoogled , elke sla heeft in meer of mindere mate melksap. Daar komt zelfs de Latijnse naam vandaan. Ik doe ff een linkje, onder medicinale werking staat het.
>>LINK<<
Tis mij nooit opgevallen maar ik zal volgende keer beter kijken. Je schijnt er slaperig van te worden maar met normale porties is er niets aan de hand.
Thnx!
Ik had ook al gegoogled, maar kon nergens uit opmaken wat een grote hoeveelheid is. Beetje hulp bij slapen, zou niet verkeerd zijn, maar wil wel weer wakker worden En ken het sap vooral van andere planten en dan moet je je handen vaak goed wassen. Was nu dus iets te voorzichtig31 jul '22 - 19:35:10 -
Het is in grote getale giftig. Dan moet je denk ik een stuk of 30 kroppen sla verorberen. Of een stuk of 10 gedurende langere tijd
Maar van dat medicinale wist ik ook niet. Leuk weetje. Maar zou ik dan voor het slapen gaan sla moeten eten???31 jul '22 - 19:47:43 -
quote:
Dit schreef nienkevb
Het is in grote getale giftig. Dan moet je denk ik een stuk of 30 kroppen sla verorberen. Of een stuk of 10 gedurende langere tijd
Maar van dat medicinale wist ik ook niet. Leuk weetje. Maar zou ik dan voor het slapen gaan sla moeten eten???
Misschien is de melk uit de stengels zuigen voor het slapen gaan voldoende?31 jul '22 - 19:55:01 -
quote:
Dit schreef Yaris
Misschien is de melk uit de stengels zuigen voor het slapen gaan voldoende?
Hahaha, ik zie een nieuwe vorm van verslaving... straks max 5 plantjes voor eigen gebruik31 jul '22 - 20:01:47 -
quote:
Dit schreef nienkevb
Hahaha, ik zie een nieuwe vorm van verslaving... straks max 5 plantjes voor eigen gebruik
31 jul '22 - 20:45:11 -
Fijn tomaten beginnen nu pas lekker te groeien, ze zijn nog knijter-groen. Het komt, denk ik, omdat ik 'speciale' soorten uitgezocht heb. Nou ja, als ze straks maar lekker zijn
De eerste borolli-bonen kleuren en beginnen te drogen.1 aug '22 - 07:22:31