Het gaat inderdaad nu om het juridisch pad dat je samen met de advocaat gaat uitzetten... dan is het niet verstandig om daar voorafgaand stappen te ondernemen. Wanneer hij morgen volgens rooster om 11 uur moest beginnen kan je die tijd claimen en ruimte houden voor de advocaat. Dit kan best complex worden (nietigheid van de opzegging, doorbetaling salaris, het vakantierecht als zodanig enz.) Als je zoon ouder is dan 18 kan je ook niet zomaar als zijn vertegenwoordiger optreden.
Heel veel sterkte en bereid je gesprek met de advocaat schriftelijk voor zodat je geen vragen vergeet die je wel had willen stellen!
De betreffende cao vind je hier:
Ik weet het niet, maar kan zoon nu nog wel werken?
Zou hij zich niet ziek kunnen melden?
En zo snel mogelijk zelf een afspraak maken bij de bedrijfsarts.
Ik bedenk mij dit gewoon en als dit niet goed is sorry dan!!
Wat een ongelofelijke acties van werkgever.
Maar ook, wat ontzettend sterk van je zoon dat hij niet meebuigt. Veel succes, zo te lezen staat OA achter je, dat moet jullie ook veel pijlen geven.
quote:Dit schreef milla Wat een ongelofelijke acties van werkgever.
Maar ook, wat ontzettend sterk van je zoon dat hij niet meebuigt. Veel succes, zo te lezen staat OA achter je, dat moet jullie ook veel pijlen geven.
Dit is absoluut waar....de steun en tips doen zo goed en geven ook rust en doorzettingsvermogen....
quote:Dit schreef jellehl Als je zoon ouder is dan 18 kan je ook niet zomaar als zijn vertegenwoordiger optreden.
Iedereen kan als vertegenwoordiger bij dergelijke gesprekken optreden. Zoon is alleen verantwoordelijk voor wat diegene zegt.
Zaak om nu rustig blijven. Werkgever maakt fouten en dat maakt alleen maar sterker. Als het niet zo triest was, zou het zelfs grappig zijn.
Documenteer iig alles. Dat is het belangrijkste. Iedereen heeft recht op bijstand, dus dat gaat hij halen.. Punt.
Op vragen geef je nu geen antwoord. Neem de diarree van werkgever voor kennis aan, en stop het in het dossier. Als er wordt aangedrongen op gesprek, contact, inleveren van spullen etc, en dat hijgt in de nek van zoon, of hij wordt er zenuwachtig van, kun je nog 1 ding doen, en dat is jezelf min of meer herhalen:
'ik protesteer tegen de inhoud van uw mail(s?) van (data). Ik hou mij beschikbaar voor werkzaamheden conform mijn arbeidsovereenkomst. Ik ben vanzelfsprekend bereid tot- en beschikbaar voor gesprek, voorzover dat binnen mijn reguliere werktijd plaatsvindt. Indien u een gesprek wil plannen buiten mijn reguliere werktijden, dan verzoek ik u met mij een afspraak te maken hiervoor. Ik zal mij laten bijstaan door een een persoon van mijn keuze.'
En niets meer dan dat. Deze mail hoeft niet perse trouwens, maar ik kan me wel iets van paniek/ onrust voorstellen en soms is het dan prettig om toch iets te antwoorden. Als je dan antwoord, doe het dan goed en doe dit.
en ergens (later) in het traject kan ik me nog een klachtenbriefje richting (leidinggevende van) de jobcoach voorstellen.
Want die schendt op allerlei manier het vertrouwen op deze manier. (wie coacht 'ie nou eigenlijk, de client, of de werkgever?)
quote:Dit schreef Loeki en ergens (later) in het traject kan ik me nog een klachtenbriefje richting (leidinggevende van) de jobcoach voorstellen.
Want die schendt op allerlei manier het vertrouwen op deze manier. (wie coacht 'ie nou eigenlijk, de client, of de werkgever?)
Nou inderdaad, ook mijn gedachte, als dit ?coachen? is